Az Opel is részt vesz a MeRegioMobil projektben, amelynek célja a jövő intelligens villamosenergia-hálózatainak kialakítása, különös tekintettel az elektromos autók felhasználására. A Daimlerrel, a Bosch-sal, kutatóintézetekkel, illetve energiaszolgáltatókkal létrehozott kutatási projektet többek között a német gazdasági minisztérium és a német technológiai hivatal finanszírozza.
A kutatás elsődleges kérdése a kétirányú töltési technológia létrehozása és az energia tárolása a jövőben elektromos autók akkumulátoraiban, illetve az ehhez tartozó kommunikációs rendszer kialakítása.
Mit takar ez hétköznapi nyelven? Azt, hogy a villanyautó, amelybe az intelligens töltő kerül, felismeri a különböző forrásból származó elektromos áramot, és csak akkor tölti a járművet, ha az energia megújuló energiaforrásból, szél, nap vagy vízi energiából származik, vagyis kedvezőbb.
Ha a járművet nem használják, de csatlakozik a hálózathoz, képes visszatáplálni ezt a zöld energiát, amikor arra szükség van, vagyis, mint egy akkumulátor működik. Úgy lehet elképzelni, hogy reggel elmegyünk az autóval dolgozni, délután, amikor visszatérünk, még van zöld áram az akksikban, azt a lakásunkban felhasználjuk a drágább áram helyett, majd este újra feltöltődik olcsóbb árammal az autó.
A vizsgálatokhoz az Opel épített egy villanyautót. A hagyományosnak látszó Merivában a villanymotor normál módban 82 lóerős, de sport üzemben 190 lóerőt teljesít. Álló helyzetből 11 km/óra alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 130 km/óra. Az áram a csomagtartó alatt elhelyezett 16 kW-os lítiumion akkumulátorból származik. 230 és 400 voltos hálózatról egyaránt tölthető, előbbivel 3,5, utóbbival 1 óra alatt éri el a teljes töltöttséget. A jármű egy feltöltéssel 64 kilométert tehet meg.
Az első elektromos Meriva a Karlsruhei Technológiai Intézetbe kerül, de hamarosan további kettőt vizsgálnak ugyanott az energiaszolgáltatónál.