A nagy világújdonságok mellett kissé megbújva, de Párizsban bemutatkozott a megújult Citroën C5. Első pillantásra nehéz is lenne kiszúrni, hogy más az autó, mint eddig, miután csak minimálisan változott. Az egyik újdonság, hogy LED-csík került a fényszórók alá, miközben a hátsó lámpák pedig sötétített kivitelűek.
Ennél azonban mindenképpen fontosabb hír, hogy a C5-ben is elérhetővé válik a PSA konszern úgynevezett mikro-hibrid technológiája. Ennek első számú eleme a második generációs start&stop rendszer, amely nemcsak az autó nyugalmi állapotában állítja le a motort, de lassú gurulás esetén is, miközben a fékenergia-visszatáplálás is hatékonyabb.
Az 1,6-os, 110 lóerős dízelmotorral társított csomagban hatfokozatú, robotizált váltó és alacsony gördülési ellenállású abroncsok is szerepelnek. A Citroën C5 e-HDi átlagfogyasztása 4,6 liter száz kilométerre vetítve, a CO2-kibocsátása pedig 120 g/km.
Nemcsak kiegészítés, de teljesen új motor is kerül a kínálatba. A 2,2 literes dízel blokk két párhuzamosan működő turbóval készül. Maximális teljesítménye 204 lóerő, míg a 2000-es fordulatszámtól jelentkező maximális nyomaték 450 Nm. Ezzel 8,3 másodperc alatt gyorsul százra a C5 szedán, a végsebessége pedig 230 km/óra. A modell átlagfogyasztása 5,9 liter. A kombi ennél lassabb és falánkabb.
Ezen túlmenően új alapmotor jelenik meg a C5 kínálatában, a más modellekből már ismert, 1,6-os szívómotor. A BMW-vel közösen fejlesztett blokk hatfokozatú, robotizált váltóval társítva választható. Így a C5 6,2 litert fogyaszt. Persze ezzel a motorral elég visszafogott a C5 dinamikája, csak 12-13 másodperc között képes elérni a százas tempót. Végsebessége 198 km/óra.