Ismét jó témát feszeget egyik olvasónk: a lejtőkön történő takarékos vezetési technika felől érdeklődik. Apróságnak tűnik, de sok kicsi, sokra megy alapon spórolhat is ennek alkalmazásával. Jól jön az manapság.
Olvasónk kérdezi
Kedves Gyula!
A következő kérdésem lenne Önhöz.
Hegyes-völgyes tájon haladva, hogy lehet jobban spórolni az üzemanyaggal?
– Lejtőn elvenni a gázt, motorfékkel gurulni, ekkor az emelkedőn kell jobban nyomni?
– Lejtőn gázt adni, hogy nagyobb lendületet vegyen az autó, ezáltal az emelkedőt könnyebben vegye?
Szakértőnk válasza
Tisztelt Kérdező!
Próbálja meg,hogy a lejtő elején lefelé haladva csak elveszi a gázt, majd amikor már a lejtő vége felé tart, és lassan emelkedni kezd az út, elkezdi növelni a tempót. Így a lejtőn lefelé, motorfék üzemben nem is fogyaszt az autó, tud egy kicsi lendületet is venni, és nem is kellett a lejtő alján a megnövekedett légellenállás miatt nagyobb veszteséget szenvednie.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
Léteznek sokkal szebb autók is, amikben viszonylag kényelmesen lehet kerékpárt szállítani. De az egykor dobozosnak megszületett, aztán körbeablakozott és személyautóként értékesített modellek talán a legpraktikusabbak.
Olvasónk is ilyet szeretne, de előtte még kacérkodik egyet a Toyota Corolla kombi változatával. Szakértőnk viszont megmondja a tutit.
Olvasónk kérdezi
Kedves András!
1-2 millió forint között keresek autót, mellyel kapcsolatban két fő szempont lenne: megbízhatóság és praktikusság. Szeretnék gyakran kerékpárt is szállítani, lehetőleg kényelmesen. Így jutottam el a Fiat Doblo-hoz. Ebből azonban elég kicsi a választék és az Ön korábbi cikkeit böngészve pedig a turbódízel motoroktól eléggé félek a magas javítási költségek miatt. A szívódízelek pedig elég lomhák…
Jó lenne, ha azért haladni is lehetne az autóval. Így egy 1,6-os benzines Doblora gondoltam. Ön szerint ez jó választás lenne? Ha csak sima személy autóban gondolkodnék, akkor egy Toyota Corolla Wagont választanék, de a bicikli abba nem fér bele és nem olyan jól variálható a belső tere. Ön szerint milyen típus lenne a legjobb ilyen szempontok alapján? Évente kb. 10 ezer kilométert használnám.
Köszönöm a választ!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
A Corolla kombi
elég szűk és keskeny autó (egy japán törvényi előírás betartása miatt nem tervezték szélesebbre), tényleg nem ideális Önnek. Az évi 10 ezer km miatt én sem kockáztatnám meg a dízelt. A Doblo 1,6 egész jól megy, nagy is, praktikus is.
Alternatíva lehet a nagyobb választék miatt is vonzó Berlingo és a Partner, ezekből a korábbi szívódízel szinte örök darab, ha nem hajszolják autópályán. Én a francia konkurenseket venném, 110 lóerős ezerhatos benzinessel, még ha egy kicsit kisebb is a csomagterük a Doblóénál.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Még egy Ford tulajdonos, aki úgy szeretné fejleszteni autója hangrendszerét, hogy nem töri meg a műszerfal egységét. Azt javaslom, hogy mégis inkább vegyen egy olyan gyári fejegységet, ami kezeli az mp3-at, vagy imádkozzon, hogy jelenlegi készüléke hátulján legyen audio bement.
Olvasónk kérdezi
Tisztelet szakértők!
A segítségüket szeretném kérni. Örököltem egy Ford Fusion típusú autót. Az autóban a gyári CD-s rádió van, ami nem kezeli az mp3- formátumot. Szeretném megkérdezni, hogy hogyan lehetne azt megoldani, hogy mp3 formátumot kezelje, anélkül, hogy cserélni kelljen az egész rádiót. Nem szeretném megbontani, mert a középkonzol így néz ki jól. Mit lehet tenni?
Köszönöm a segítségüket!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Két megoldás
közül lehet választani. Az egyik, bár ehhez tudom kellene az autó évjáratát, ha van aux bemenet a fejegység hátoldalán akkor oda rá lehet kötni mp3 lejátszót. De csak olyan fajta mp3 hordozó jó, ami önmagában is képes lejátszani a zeneszámokat. Tehát a pendrive nem jó.
A másik megoldás egy FM-modulátor, melyet a szivargyújtóba kell bedugni (onnan kap áramot) és erre a modulra lehet rácsatlakoztatni az mp3 hordozót.
Üdvözlettel:
Team FUSION Hungary
Mikor az ember az életét menti, nem fordul meg a fejében, hogy mennyibe fog ez neki kerülni. A tragédia elkerülése után megnyugodva viszont széttárt karokkal áll előtte a rendőrség, és a biztosító. A vétkes nincs meg, nincs tehát, aki fizesse a javítás költségeit. A casco lehet az egyetlen megoldás, de sokan pénzkidobásnak tartják.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt ügyvéd úr!
Néhány nappal ezelőtt balesetet szenvedtünk. Egy szemben szabálytalanul előző gépkocsi következtében. Az ütközés elkerülése érdekében elrántottam a kormányt, lesodródtunk az útról és az árokba borultunk. A rendőrség eljárását indított ismeretlen személy ellen, segítségnyújtás elmulasztása miatt.
A balesetet több tanú is alátámasztotta a kiérkező rendőröknek. A személyi sérülések 8 napon belül gyógyulóak (horzsolás és fejbőr felszakadás, amit varrni kellett).
A kérdésem az lenne, hogy mivel nem kötöttem Cascót és a kötelező biztosító még a kárfelmérés költségét sem hajlandó kifizetni, a MABISZ pedig a jogszabály szerint csak halál vagy súlyos sérülés esetén fizet, mit tudok tenni, hogy valamilyen kártérítést kaphassak?
Tisztelettel!
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Ön jól tájékozott, sajnos semmit. Válaszomat a kérdésében leírta.
Üdvözlettel:
dr. Orgoványi Krisztián ügyvéd
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!