Az első kilenc hónap együttes teljesítménye 4,3 százalékkal múlja alul a 2009-es számokat, összesen
10,251 millió autót értékesítettek.
A szervezet szerint a jelentősebb piacokon mindenütt csökkenést regisztráltak szeptemberben: a legnagyobb visszaesés Görögországban volt szeptemberben az egy évvel korábbihoz képest, közel 50 százalék. Spanyolországban 27,3 százalék, Olaszországban 18,9 százalék, Németországban 17,8 százalék volt a csökkenés. A legnagyobb növekedést Írországban mutatta ki az ACEA, 93,9 százalékot.
Magyarország szembemegy a trenddel, miután nálunk 11,4 százalékos növekedést mutatott ki a szövetség. Míg 2009 szeptemberében ugyanis 3189 autó fogyott hazánkban, addig idén 3553. A háromnegyed évre vonatkozó kimutatása azonban már gyászosabb képet fest, ott ugyanis 49 ezer darabbal szemben csak 33 ezer van, vagyis 31,6 százalékos a visszaesés. Azonban javulóban van a helyzet, hiszen az utóbbi három hónapban egyenletesen nőtt a hazai gépjármű-értékesítés.
Az ACEA elemzői megjegyezték: az adatokat annak tükrében kell értékelni, hogy egy évvel korábban felfutóban volt a piac, mert sok országban még érvényben voltak az úgynevezett roncsprémium programok, amelynek keretében az állam – meghatározott feltételekkel – támogatta az új autók vásárlását.