Az alapkőletételtől számított egy éven belül elkészültek a Mercedes-gyár épületei, szeptember óta már a berendezéseket szerelik az üzemekben – közölte Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója csütörtökön, Kecskeméten, a gyárban tartott sajtótájékoztatón.
Az építkezésen naponta 1600 ember dolgozott, az építési megbízások több mint 80 százalékát magyar vállalkozások nyerték el – mondta a leendő gyár igazgatója.
Jó helyen járunk
Jó helyen járunk
Fotó megosztása:
800 millió euróból épül a gyár
800 millió euróból épül a gyár
Fotó megosztása:
440 hektáron terül el
440 hektáron terül el
Fotó megosztása:
2012-től százezer autó készülhet
2012-től százezer autó készülhet
Fotó megosztása:
Kötelező védőeszköz
Kötelező védőeszköz
Fotó megosztása:
Lábbeli mindenkinek
Lábbeli mindenkinek
Fotó megosztása:
Jómunkásemberek...
Jómunkásemberek...
Fotó megosztása:
Kívülről konténer, belül hagyományos iroda
Kívülről konténer, belül hagyományos iroda
Fotó megosztása:
Kötelező, a mellény a sisak és a bakancs
Kötelező, a mellény a sisak és a bakancs
Fotó megosztása:
Nehogy eltévedjen a dolgozó
Nehogy eltévedjen a dolgozó
Fotó megosztása:
Gőzerővel dolgoznak
Gőzerővel dolgoznak
Fotó megosztása:
Hóó rukk
Hóó rukk
Fotó megosztása:
Helyben készül a beton
Helyben készül a beton
Fotó megosztása:
Németországból ezzel a kamerával lehet nézni, hogyan halad a munka
Németországból ezzel a kamerával lehet nézni, hogyan halad a munka
Fotó megosztása:
Ősszel már gépsorokat akarnak beszerelni
Ősszel már gépsorokat akarnak beszerelni
Fotó megosztása:
Géppel könnyebb
Géppel könnyebb
Fotó megosztása:
Vonulás
Vonulás
Fotó megosztása:
Eligazítás
Eligazítás
Fotó megosztása:
3/4-ed Eiffel-torony is lehetett volna
3/4-ed Eiffel-torony is lehetett volna
Fotó megosztása:
Itt festik majd az autókat
Itt festik majd az autókat
Fotó megosztása:
Az összeszerelő üzem
Az összeszerelő üzem
Fotó megosztása:
A Daimler felső vezetése előttünk járt itt, megőrzik az aláírásukat
A Daimler felső vezetése előttünk járt itt, megőrzik az aláírásukat
Fotó megosztása:
15 méter mélyre kerülnek a présüzem cölöpei
15 méter mélyre kerülnek a présüzem cölöpei
Fotó megosztása:
Nem metró
Nem metró
Fotó megosztása:
Távolban a kecskeméti templom
Távolban a kecskeméti templom
Fotó megosztása:
Február óta Kis Ferenc (Frank Klein) vezeti a gyárat
Február óta Kis Ferenc (Frank Klein) vezeti a gyárat
Fotó megosztása:
28 méter magas lesz
28 méter magas lesz
Fotó megosztása:
Nem hegesztik, csavarozzák az előregyártott elemeket
Nem hegesztik, csavarozzák az előregyártott elemeket
Fotó megosztása:
700 fős lesz a törzsgárda, ők névtáblát helyeznek el
700 fős lesz a törzsgárda, ők névtáblát helyeznek el
Fotó megosztása:
260-an már dolgoznak a Mercedesnek
260-an már dolgoznak a Mercedesnek
Fotó megosztása:
A Blue Zero jegyeit öröklik az autók
A Blue Zero jegyeit öröklik az autók
Fotó megosztása:
BLK néven kis terepjáró is készülhet
BLK néven kis terepjáró is készülhet
Fotó megosztása:
Jelentősen megnőnek az A és B-osztály modelljei
Jelentősen megnőnek az A és B-osztály modelljei
Fotó megosztása:
Ilyen lehet az A-osztály
Ilyen lehet az A-osztály
Fotó megosztása:
Jelentősen megnőnek az A és B-osztály modelljei
Jelentősen megnőnek az A és B-osztály modelljei
Beszámolt arról, hogy ma már 650 munkavállalójuk van, de 2011 végére 2200 magyar fog dolgozni a Mercedes-gyárban, csak 220 lesz a német. Hangsúlyozta: a tervek szerint 2012-re 2500 magyar dolgozó fogja gyártani és összeszerelni a Mercedes autóit.
A gyár igazgatója célként azt fogalmazta meg, hogy 2011 májusában kulcsrakész legyen az üzem. A próba után 2012 elején indul a termelés. A felfutás után évente százezer személygépkocsit fognak gyártani Kecskeméten.
Rolf Windisch, a Mercedes-Benz Cars gyártervezési és -kivitelezési részlegének vezetője az építkezés nagyságrendjéről adott tájékoztatást. A 441 hektáros, 618 futballpálya nagyságú területen épített épületekbe ötször annyi acélt építettek, mint amennyit az Eiffel-toronyhoz használtak fel. 260 kilométer ellátó- és szállítóvezeték, 7 kilométer kerítés készült el a területen. A földmunkák keretében 2,5 millió köbméter földet mozgattak meg. Több mint 150 mérnök, geológus és műszaki tervező vett részt a 11 500 terv elkészítésében.
Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere beszédében kiemelte, a beruházás hatására mind a szakképzésben, mind a felsőoktatásban elindult egy fejlődés. Zombor Gábor felidézte, hogy a Kecskeméti Főiskola műszaki kara, amely a megszűnés határára került, a Mercedes-beruházásnak köszönhetően az ország egyik kiemelkedő autóipari mérnökképző centrumává válhat.
A 441 hektáron felépülő kecskeméti gyár a Daimler-Benz első kelet-európai üzeme lesz, egyben Magyarország történetének egyik legjelentősebb zöldmezős beruházása. A tervek szerint a gyártás előreláthatóan 2012-ben kezdődik és 2500 alkalmazott dolgozik majd ott, illetve a beszállítói körben további munkahelyeket teremt.
A kecskeméti gyárban 2012-től következő generációs kompakt gépjárművek, az A- és B-osztályú gépkocsik utódmodelljeinek gyártása folyik majd. Az üzem a németországi rastatti telephellyel, a Daimler AG kompakt gépkocsikat gyártó központjával együttműködve állít elő majd személyautókat.
A Mercedes-Benz mintegy 800 millió eurót ruház be az új gyárba, amelynek alapkövét 2009. október 16-án helyezték el.
Forrás: MTI