Az Audi TT RS már az Audi hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltójával is rendelhető. Bár a kényelem szempontjából is jobb választás az automata, de más előnyei is vannak. A 340 lóerős, 2,5 literes motorral szerelt TT így kevesebbet fogyaszt és jobban gyorsul.  

Csökkent a turbómotor fogyasztása
Csökkent a turbómotor fogyasztása

Csökkent a turbómotor fogyasztása

Csökkent a turbómotor fogyasztása


A váltó hetedik fokozata a motor fordulatszámát mérséklő, hosszú áttételű, ezzel járul hozzá az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez. A TT RS Coupé ezzel 100 kilométerenként átlagosan 8,5 liter üzemanyaggal is beéri, kilométerenként 197 gramm szén-dioxid kibocsátása mellett.

A vezető két teljesen automatikus, illetve egy manuális üzemmód közül választhat, utóbbiban a váltókarral vagy a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel vezérelhető. A dupla kuplungos váltóba rajtautomatikát is rejtettek, amely minimális kerékpörgés mellett a lehető legintenzívebb gyorsításról gondoskodik a turbófeltöltő kínálta lehetőségek kihasználásával.

Nem meglepő, hogy a TT RS gyorsulása az S tronic sebességváltóval még a manuális váltóművel szerelt változatokét is felülmúlja, miután mindössze 4,3 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás tempóra. Az autó csúcssebességét az elektronika szabályozza le 250 kilométer/óránál, ám e korlátozás kívánságra feloldható, ilyenkor 280 km/órás tempóra képes a TT.

Az S tronic sebességváltóval készült TT RS változatok itthon október végétől rendelhetők, a Coupé várhatóan 20 125 000 Ft-os, míg a Roadster 20 739 000 Ft-os alapáron jelenik meg a palettán.