Tavaly ősszel biztossá vált, hogy Dél-Korea is bekerül a Forma-1-es versenynaptárba, de a verseny megrendezése egészen a múlt hét elejéig, az FIA utolsó, kétszer is halasztott szemléje után vált biztossá.

Az okról már bőségesen írtunk: a Szöultól 400 kilométerre délre fekvő jongami pálya építése csigalassúsággal haladt, az aszfalt utolsó rétegét két hete fektették le, a versenypálya környéke, a  lelátók és a kiszolgálólétesítmények pedig még most is épülnek.

Az építkezés miatt szálló por karöltve a friss aszfalt felszínén jelen lévő olajokkal olyan gyenge tapadást eredményez majd, amilyennel valószínűleg rég vagy talán sosem találkoztak még száraz körülmények között az F1-esek, a hétvégén szinte „jégpályán” kell majd hajtani.

A versenyívet ezúttal is Hermann Tilke rajzolta, az F1 „udvari tervezője” igyekezett kitenni magáért, és persze bízik a rendezvény sikerében is. A pályával a versenyzők Karun Chandhok elmondása alapján és a csapatok saját szimulátorain ismerkedtek. A Toro Rossó-s Sebastien Buemi szerint Jongam tipikus Tilke-pálya lett, de a svájci és mások is izgalmasnak nevezték a vonalvezetést.

„Szerettem volna a saját szememmel is látni, hogy milyen a pálya, be kell valljam, hogy az első benyomásom pozitív. Nincs nagy meglepetés a szimulátorhoz képest. Érdekesnek tűnik, főleg az utolsó szektor” – mondta Fernando Alonso.

„Hogy melyikre is hasonlít a pálya? Több másik keveréke. Az első szektor Bahreinre emlékeztet, hosszú egyenesek kemény fékezéssel és 180 fokos kanyarral a végükön. A második Törökországra hasonlít, főleg a 11-es kanyar, ami az isztambuli 8-as kanyart juttatta az eszembe, míg az utolsó szektor Abu-Dzabi harmadik szektorára hasonlít.”

„Azt hiszem, látványos verseny lehet, több ponton is lehetségesnek látszik az előzés, főleg a harmadik kanyar féktávján, ami a több mint egy kilométeres egyenes után jön. Bőven lesz történés az első kör folyamán, több, mint közvetlenül a rajtnál” – írta le benyomásait az 5,6 km-es pályáról a spanyol.

Az eddigi egyetlen F1-es Jongamban – Karun Chandhok egy RB5-ös volánjánál

A McLaren fő versenymérnöke azt emelte ki Jongammal kapcsolatban, hogy a sokféle jellemzőt magáénak tudó helyszínnek biztosan nem lesz favoritja, a pálya különböző szakaszai más-más csapatok erősségeinek kedveznek majd.

Jó hír ez a nézőknek, hiszen nem csak hogy öt bajnokjelölt indul a versenyen, de úgy tűnik, hogy akár mind az öten versenyképesek is lehetnek és a pályán csatáznak majd. A legjobb helyzetben Mark Webber van, hiszen az ausztrál 14 pontos előnye esetleg egy gyengébb eredményt is megenged, persze valószínűleg ő még azt sem bánta volna, ha lefújják a versenyt, hiszen két futamon nehezebb lett volna behozni, mint három hétvégén.

Alonso és Sebastian Vettel hátránya megegyezik, de a lendület ezúttal a Red Bull-os német oldalán van, a spanyol csak harmadik tudott lenni Japánban, míg Vettel újra megízlelte a győzelmet, Webbert pedig már egyébként is jó ideje veri. Alonso is hasonlóan tesz, de ő éppenséggel Massa segítségére és nem akadályozására számíthat.

F1: Ki csúszik el végleg? 1

Még öten állnak harcban

Még öten állnak harcban

A legnagyobb feladat a McLaren párosa előtt áll, a 28 és 31 pontos lemaradás már-már a bajnoki remények végét jelenti, ha a fejlesztések nem jönnek be, vagy akár csak szerencsétlenül alakul az időmérő vagy a futam, Lewis Hamilton és Jenson Button is végleg búcsúzhat. A mclareneseknek győzniük kellene, talán a hosszú egyenesek és a mezőny legkifinomultabb F csatornájának kombinációja esélyt ad nekik erre.

Mivel a Koreai Nagydíj valóban ugrás az ismeretlenbe, így az sem zárható ki, hogy valamelyik másik csapat is az élre keveredhet, a renault-s Kubica vagy épp a Williams valamelyik pilótája, de akár az egyik Sauber is meglepetést okozhat majd.

Távol-keleti versenyről lévén szó, számunkra kora reggeli időpontokban kezdődnek az események: a szombati időmérő reggel hétkor, a vasárnapi futam nyolckor indul.

F1: Ki csúszik el végleg? 14