A Spanyol-rali szombati programja
SS7 Santa Marina 1 26,51 km
SS8 La Mussara 1 20,48 km
SS9 Riudecanyes 1 16,32 km
Szerviz D Port Aventura
SS10 Santa Marina 2 26,51 km
SS11 La Mussara 2 20,48 km
SS12 Riudecanyes 2 16,32 km
Flexi Szerviz E Port Aventura
Látva a második nap fejleményeit, kijelenthető, hogy izgalmas vasárnap várható a rali-világbajnokság spanyol futamán. No, nem a győzelemért, sokkal inkább a dobogós helyekért lesz csata. Egyfelől Sebastien Loeb a mai hat aszfaltos szakaszból négyet megnyert, másfelől viszont a hozzá legközelebb álló ellenfele, Sebastien Ogier balesetet szenvedett. Így aztán Loebtől aligha veheti el bárki is a győzelmet.
„Remek nap volt és jó előnnyel vezetek” – mondta a Citroën első számú versenyzője. „Volt néhány remek pillanatunk a szakaszokon, jó ritmusban autóztunk, nagyobb hibák nélkül.”
Ogier nem elégedett meg a tegnap második hellyel, miért is tette volna. Ám a La Mussara szakaszon a rajt után 16 kilométerrel félreértett egy utasítást és túl gyorsan érkezett egy balos kanyarba. A Citroën jobb oldala tört össze, de ennél is jobban fájhatott a 15 perces hátrány, amit összeszedett a francia. Sőt a sérült autóval kellett még egy szakaszt teljesítenie, ahol újabb értékes időt veszített. Visszaesett a 17 helyig, ahonnan azonban a nap végére feljött a 14. helyre.
Ezzel a második helyet megörökölte Petter Solberg. A tegnap negyedik helyen álló norvég ugyanis időközben támadásba lendült és megelőzte Jari-Matti Latvalát.
„Extrém jó érzés a második helyen befejezni a napot” – mondta Petter Solberg. „Tegnap mondtam, hogy a második helyre hajtok, szóval teljesítettem a tervet. Reggel veszítettem némi időt, de egyébként elégedett vagyok az eredménnyel. Már nagyon várom a csatát holnap Danival, tudom, hogy keményen fog hajtani, de mindent megteszek, hogy megőrizzem a helyem.
Nem véletlen, hogy Dani Sordótól és nem Jari-Matti Latvalától félti második helyét Solberg, a spanyol ugyanis ma kiválóan autózott. Tegnap még hatodik volt, ma feljött a harmadik helyig. Nyert egy szakaszt és a többin is mindig a legjobb három között volt. Úgy áll a helyzet, hogy Solberg 17 másodpercre van tőle, Loeb viszont még további 44-re, így a győzelemhez nagyjából csoda kellene vagy-egy hiba Loebtől, de az elég ritka. Solberg viszont fogható.
A negyedik és ötödik helyen a Ford versenyzői következnek. Ahogy az idén a többi aszfaltos versenyen is, Jari-Matti Latvala a gyorsabb. Ám Mikko Hirvonen nemcsak vezetési képességek miatt volt hátrányban, de turbóprobléma miatt is kénytelen volt lassítani. Több mint négy percet veszített a műszaki hibával.
A Turán Frigyes-Zsiros Gábor kettős a szenzációs hetedik helyről várja a záró napot. Már eddig is övék volt a legjobb magyar vb-eredmény (nyolcadik hely Bulgáriában), s ha ez így megy tovább, azt ezen a hétvégén még felül is múlhatják.
A pénteki nap után egy kissé csalódottak voltak Friciék, mert úgy érezték, a maximumot nyújtották, nem követtek el hibákat, mégis relatíve sokat kaptak a murvás szakaszokon. Az aszfaltos gyorsaságikon viszont brillíroztak, hatodik időket autóztak, így az abszolútban is egyre feljebb zárkóztak. Ebbe persze bele kell számolnunk Ogier és Federico Villagra visszaesését.
„A szerelők tapsoltak, amikor beállítunk a szervizparkba, a szurkolóink/barátaink pedig hatalmas magyar zászlókat hoztak, s azt kitették a Ford-csapat szervizében. És hagyták nekik. Mi meg rettenetesen élveztük a helyzetet – vallotta be a Synergon Turán Motorsport pilótája. Igazándiból már a szombati első szakaszon éreztem, hogy minden rendben lesz, mert nagyon tetszett az autó és a beállítások változtatásával egyre gyorsabbak voltunk vele.”
Frici azt is elárulta, navigáció szempontjából sem könnyű a viadal: Zsiros Gabinak nagyon észnél kell lennie, mert egyik kanyarból esnek a másikba, s közben olyan erőhatások érik a navigátort, hogy muszáj folyamatosan belefeszítenie magát az ülésbe s szorítani az itinert, nehogy kiessen a kezéből. A nyolcvan méter egyenes már pihenőnek számított ezeken a szakaszokon, így azután megesett, hogy Zsiros Gábor nyolc-tíz kilométeren fel sem tudott nézni.
Holnap mindössze négy szakaszt rendeznek, de kettő ezek közül a verseny leghosszabbjai, 42 kilométeresek. Reméljük, Friciék megőrzik helyüket, vagy kis szerencsével még előrébb végeznek.
A Spanyol-rali állása a második nap után (12/16):
1. Sebastien Loeb Citroën 2 ó 40 p 01.9 mp
2. Petter Solberg Citroën + 44.4 mp
3. Dani Sordo Citroën + 1 p 01.3 mp
4. Jari-Matti Latvala Ford + 1 p 11.4 mp
5. Mikko Hirvonen Ford + 6 p 12.5 mp
6. Matthew Wilson Ford + 6 p 28.3 mp
7. Frigyes Turan Ford + 7 p 48.6 mp
8. Henning Solberg Ford + 9 p 50.3 mp
9. Khalid Al Qassimi Ford + 9 p 54.3 mp
10. Ken Block Ford + 13 p 20.9 mp
A részletes eredmények böngészéséhez kattintson erre a linkre