A McLaren az idény utolsó negyedére agresszív fejlesztési programot hirdetett, Wokingban őrült tempóban tervezik az újabbnál újabb alkatrészeket, amelyeket ha kell, akár a nagydíjak hétvégéjén repülővel küldenek Nagy-Britanniából a versenyhelyszínre.

A csapat a két héttel ezelőtti Japán Nagydíjra is új csomaggal készült, de a fő újításnak számító új hátsó szárnyat végül nem vetették be, ugyanis Lewis Hamilton az első edzésen összetörte az autóját, a második gyakorlást szinte teljesen kihagyta, a harmadik edzést pedig elmosta az eső – nem volt elég idő a tesztelésre. Koreában újra nekifutnak és természetesen újdonságok is kerülnek az MP4-25-ösre.

„Biztosan feltesszük a szárnyat pénteken. Az első szárnyon is módosítottunk, ez a két látványos aerodinamikai újítás, de lesznek még apróbb mechanikai fejlesztések is, amik javíthatják a teljesítményt. Pénteken biztosan feltesszük a hátsó szárnyat, folytatjuk a Suzukában rövidre sikerült kiértékelést” – magyarázta a csapat vezető versenymérnöke, Phil Prew.  

„Suzukában kifutottunk az időből, nem tudtunk megbizonyosodni róla, hogy egy ekkora frissítést bevethetünk-e a versenyen. Bízunk benne, hogy egy tiszta pénteki edzéssel végigvihetjük a programunkat és sikerül önbizalmat szereznünk.”

Prew szerint a vadonatúj jongami pálya a sokszínű vonalvezetése miatt senkinek sem fog kimondottan kedvezni, az élcsapatok mind találnak majd számukra előnyös vonásokat.

„Vannak hosszú egyenesek és nagy féktávok, ami hasonló Kanadához, ez feküdhet az autónknak. A második szektor inkább Törökországhoz hasonlít, ahol elég jól szerepeltünk, az utolsó szektor pedig egy tipikus nagy leszorítóerőt kívánó rész, talán Magyarországhoz hasonlít.”

„Szóval azt mondanám, hogy elég semleges pálya, mindegyik élcsapat számára vannak kedvező jellemzői. A kérdés csak az, hogy az egyenesekben és a gyors szektorokban tudunk-e annyit gyűjteni, hogy kiegyenlítsük a Red Bull erősségét a pálya végén jövő íves, hosszú kanyarokban. Szerintem egyik autó sem uralja majd a pályát” – mondta a szakember.