Az utolsó pillanatban készült el a Koreai Nagydíjnak otthont adó jongami pálya: ahhoz képest, hogy a szabályok szerint három hónappal a verseny előtt kellett volna elvégezni az utolsó ellenőrzést, Charlie Whiting versenyigazgató csak múlt héten mondott áment a versenyre. Ebből nem csinál rendszert az FIA, mindenkinek tartania kell magát a három hónapos határidőhöz.

„Lesz ilyen még egyszer? Nem” – jelentette ki Nick Craw, az FIA szenátusának elnöke. Craw azután nyilatkozott, miután ellenőrizte az Amerikai Nagydíjnak otthont adó, Austinban épülő pálya előkészületeit, a látottakkal elégedett volt.

Indiának és Oroszországnak is tartania kell magát a 90 napos szabályhoz, amelyet az FIA novemberi ülésén meg is erősítenek. „Ez valószínűleg mindenki érdekeit egy kicsit jobban védi annál, mint hogy az utolsó pillanatban azt mondjuk, tévedtünk, viszlát.”

Tavo Hellmund, az Amerikai Nagydíj főszervezője ugyanakkor a 90 napos szabály ellen fog lobbizni. „Ez lenne az első pálya a világon, amelyre ezt ténylegesen alkalmazzák” – mérgelődött Hellmund.

Pedig nem értelmetlen a dolog, Koreában is kiderülhetett volna néhány konstrukciós hiba, ha betétfutamokkal tesztelik a pályát. A pilóták észrevételi alapján szombatra virradóra át is építették a 16-os kanyart, ahol a kerékvetők olyan magasak voltak, hogy több autóban is kárt tettek. Ezeket éjszaka lesüllyesztették, bár nem mindenki volt elégedett a módosításokkal: a délelőtti szabadedzés után a Virgin például azt írta a Twitteren, hogy az új, csak gépekkel kiszárított betont feltöredezés veszélye fenyegeti.

Adrian Sutil úgy látja, hogy a módosított kerékvető nagyon csúszós lett, amelyet szinte nem is lehet megérinteni.