Sikeres volt Kiss Pál Tamás F3-as tesztje 1
Sikeres volt Kiss Pál Tamás F3-as tesztje 9 A miskolci tehetség mindkét napon jó eredményeket ért el, folyamatos fejlődést mutatott, de Tominak a GP3-as autó jobban tetszett. Most azonban a legfontosabb számára, hogy az elmúlt egy hónap rohanása után végre hazaért és egy kicsit ki tudja pihenni magát.

„Jól sikerült a második napi teszt is. Reggel tíz kör után új gumikat raktunk fel, amivel a csapaton belül a második legjobb időt autóztam” – mesélte Kiss Pál Tamás, aki ezzel két csapattársánál is gyorsabb volt.

„Délutánra sikerült annyira beletanulni az autóba, hogy egy kicsit próbálkozhattunk a beállításokkal, de szerintem nem jó irányba mentünk, mert bizonytalanná vált az autó. Ki is csúsztam a sóderágyba, ahonnan gyorsan kivettek és folytathattuk a tesztet, de a reggeli leggyorsabb körömet nem tudtam megjavítani.”

A kétnapos teszt egyik legfontosabb feladata volt, hogy Tomi a korábbi GP3-as tesztje után a Forma-3-as autóval is tapasztalatot szerezzen és össze tudja hasonlítani a kettőt – a GP3 nyert.

„Jó és erős autó volt a Forma-3-as is. Ami nem nagyon tetszett, az a Kumho gumi, amit az Euroszériában használnak. Szerintem nem volt olyan jó a tapadása, mint a GP3-as vagy akár a Formula Renault-ban használt gumiknak. Az autók terén a GP3-as sokkal modernebb technika, kormányváltós és abszolút friss fejlesztésű, míg a Forma-3 egy kicsit régebbi, harcosabb technika.”

„A másik nagy különbség a két teszt között az volt, hogy a GP3-ban mind a hat nap harmincan teszteltünk, összességében pedig legalább negyvenen ültünk az autókban. A mezőny első 25 tagja pedig nagyon jó, erős versenyző volt. A Forma-3-as teszten összesen nyolcan voltunk. Szerintem egyelőre a GP3 iránt nagyobb az érdeklődés.”

Bár Tomi szíve nagyon a GP3 felé húz, egyelőre nem dőlt el semmi. Sőt, még az is előfordulhat, hogy a jól megérdemelt pihenés helyett újra nyakába veszi Európát és újabb versenyautókat próbál ki.

„Egyelőre nem döntöttünk még el semmit. Nem szeretnénk kapkodni. Elég sok megkeresés érkezett, hívtak még Forma-3-ba, World Series by Renault-ba tesztelni. Ezeket még nem egyeztettük, a GP3-as és a mostani Forma-3-as tesztek voltak a legfontosabbak. Most a legjobb dolog, hogy egy hónap utazgatás után végre hazaértem, ma este a saját ágyamban alhatok, aztán szerintem holnap már újra a jövő éven dolgozunk. December közepéig illene eldönteni, hogy mit szeretnénk, de én bízom benne, hogy már novemberre összeáll minden.”