A szombati eső után napfényes idő fogadta a Forma-1-es mezőnyt Interlagosban. Az élről a williamses Nico Hülkenberg rajtolhatott, de Sebastian Vettel már az első kanyarban megelőzte, Mark Webber pedig a harmadik kanyarban ment el mellette.
Alonso Hamiltont támadta az első körben, a második kör kezdetén a célegyenesben már mellette volt, a spanyol végül ugyanott és ugyanolyan versenyzői hiba után ugrott elé, ahol Webber előzte Hülkenberget. Hátrébb Michael Schumacher és Jenson Button vívott kemény csatát.
Hülkenberg a harmadik helyet már keményen őrizte, hiába üldözte Alonso, nem tudott előzni. A két Red Bull alaposan elhúzott, míg a Williams mögött feltorlódott a mezőny, a ferraris végül a 7. körben tudott elmenni a német ifjonc mellett.
A 11-12. körben a mezőny két pontszerző helyen autózó brazilja kerékcserén járt, de Barrichellónál gond akadt a kerékcserénél, időt veszített, míg Felipe Massa egymás után kétszer jött ki, a mezőny végére esett. Talán a rosszul rögzített jobb első vibrációja és szemcsésedése volt a dupla bokszlátogatás oka.
A legjobban a kerékcseréket kezdő Jenson Button járt, aki előbb Massa elé ugrott, majd a szintén kiálló Hülkenberget is megelőzte, azaz relatíve előrelépett, és egyébként is nagy lendülettel versenyzett, előzött is. Hamilton a 21. körben váltott keményebb keverékre, majd pont Button elé tért vissza, azaz tökéletes hátvédet kapott.
Az első hármas, Vettel, Webber és Alonso a 24-25-26. körben járt a bokszban, a spanyol kezdett, őt a vezető Red Bull-os, majd az üldöző ausztrál követte, mindegyik kerékcsere hibátlan volt, a sorrendjük nem változott.
Barrichellónál tovább dolgozott a brazil átok, a veterán előzés közben összeért Jaime Alguersuari Toro Rossójával és bal első defektet kapott a williamses.
Az amúgy jelentősen lemaradt Alonso az 52. körben kapott lehetőséget a Red Bullok utolérésére, amikor Vitantonio Liuzzi a Senna S-ben összetörte a Force Indiát és beküldték a biztonsági autót. A safety car alatt többen is kereket cseréltek, többek között Hamilton és Button is, de mindketten sokat veszítettek a kiállással.
Az összetorlódott autók között állandóak voltak az előzések, a lekörözöttek nehezen adták a helyeket, sőt Massa például megelőzte a fennakadt Rosberget. A főszereplő talán Sebastian Buemi volt, aki szinte minden csatában ott volt, Massát egyszer ki is lökte, majd később megint kakaskodott a brazillal. A ferraris Barrichellóval és Petrovval is koccant.
Webber az újrarajtolás után lassabb lett, míg Alonso rákapcsolt, csökkentette a hátrányát, de 4 körrel a vége előtt a csapat szólt az ausztrálnak, hogy a korábbi motormelegedés után bátran nyomhatja a befutóig.
Webber le is szakította a ferrarist, de Vettelt egyáltalán nem fenyegette, a német befutott az első helyen. Mögötte a csapattárs, majd Alonso ért be. A dobogósok után Hamilton, Button, Rosberg, Schumacher, Hülkenberg, Kubica és Kamui Kobayashi szerzett pontot.
A Red Bull a kettős győzelemmel megnyerte a konstruktőri világbajnoki címet, de a befutó sorrendje tovább bonyolította az egyéni bajnokság állását. Alonso előnye 8 pontra csökkent (246 pont) Webberrel szemben (238 p), míg Vettel hét pontnyira zárkózott fel a csapattársára (231 p). Matematikailag még Hamilton is versenyben maradt, 222 ponttal áll.
A világbajnokság döntő fordulóját, a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjat a jövő hétvégén rendezik.
Brazil Nagydíj, Interlagos, 2010. 11. 07.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Sebastian Vettel
- Red Bull Racing
- 1ó33:11.803
- 71
- 2
- Mark Webber
- Red Bull Racing
- + 4.243
- 71
- 3
- Fernando Alonso
- Ferrari
- + 6.807
- 71
- 4
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- + 14.634
- 71
- 5
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- + 15.593
- 71
- 6
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- + 35.300
- 71
- 7
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- + 43.400
- 71
- 8
- Nico Hülkenberg
- Williams F1
- + 1 kör
- 70
- 9
- Robert Kubica
- Renault
- + 1 kör
- 70
- 10
- Kamui Kobayashi
- BMW Sauber
- + 1 kör
- 70
- 11
- Jaime Alguersuari
- Scuderia Toro Rosso
- + 1 kör
- 70
- 12
- Adrian Sutil
- Force India
- + 1 kör
- 70
- 13
- Sebastien Buemi
- Scuderia Toro Rosso
- + 1 kör
- 70
- 14
- Rubens Barrichello
- Williams F1
- + 1 kör
- 70
- 15
- Felipe Massa
- Ferrari
- + 1 kör
- 70
- 16
- Vitalij Petrov
- Renault
- + 1 kör
- 70
- 17
- Nick Heidfeld
- BMW Sauber
- + 1 kör
- 70
- 18
- Heikki Kovalainen
- Lotus F1 Racing
- + 2 kör
- 69
- 19
- Jarno Trulli
- Lotus F1 Racing
- + 2 kör
- 69
- 20
- Timo Glock
- Virgin Racing
- + 2 kör
- 69
- 21
- Bruno Senna
- Hispania Racing
- + 2 kör
- 68
- 22
- Christian Klien
- Hispania Racing
- + 6 kör
- 65
- 23
- Lucas di Grassi
- Virgin Racing
- kiesett
- 63
- 24
- Vitantonio Liuzzi
- Force India
- kiesett
- 50
- Legjobb kör: 1:13.851, Lewis Hamilton