Hány az útjainkon futó autó lenne ténylegesen is megfelelő állapotban a közlekedésre? Költői kérdés, a forgalmi papírok megléte nem egy esetben csak a tányérsapkák megtévesztését szolgája, közben nem fog a jobb első fék, a karosszériából kirohadva lógnak a stabilizátorok, rapszodikusan működik a világítás.

Igaz, két év alatt könnyen lerohad egy gép, de a legnagyobb baj az, hogy akad még olyan műhely, ahol a megfelelő összeget a megfelelő kézbe juttatva friss papírokkal távozhatunk, bármilyen szakadt krahácsunk is van. Természetesen, tisztelet a kivételnek, a legtöbb vizsgáztató állomás nem rizikózik, a szigorított, központi ellenőrzést nehéz kijátszani (fényképek a folyamatról, a központ dönt az alkalmasságról), de nem lehetetlen. 


Alapjában véve lehet szidni a rendszert, a tengernyi sápot, és sírni azon, hogy ezért, meg azért nem telik egy szett új fékbetétre, de ha birtoklunk egy négykerekűt, akkor a biztonságra kell kitüntető figyelmet fordítani. Autónk műszaki állapota nem azért fontos tényező, mert saját kis tyúkszaros életünket zárhatjuk le az árokba borulva, hanem azért, mert igen nagy esély van rá, hogy másokat is magunkkal rántunk.
Mert aki ilyen autóval jár, mint ez a Hyundai a videón, annak járna a helyszíni öt korbácsütés!