A tavalyinál jelentősen nagyobb számú váltás történhet a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányban – derül ki a Biztosítók.hu Alkusz Kft. megbízásából az NRC Piackutató Kft. által végzett felmérésből.

A tavalyi kötelező váltási kampányban a szerződések 37,5%-át mondták fel az autósok, ez másfél millió váltást jelentett. 2009 novemberében nagyjából egymillió autós választott új biztosítót, ötszázezren viszont addigi biztosítójuknál kötötték újra kötelezőjüket, az addiginál alacsonyabb díjon.

Kötelező: az autósok fele váltani készül 1
Kötelező: az autósok fele váltani készül 129


Az október közepén elvégzett 1000 fős on-line kutatás szerint idén a kötelező biztosítások szerződőinek 52%-ánál várható, hogy a váltás mellett döntenek, ez 2,1 millió felelősségbiztosítás-váltást jelent – nyilatkozta Simon Péter, a Biztosítók.hu Alkusz szakmai vezetője. A változó díjkalkulációs szabályok miatt a valódi biztosítóváltások arányának növekedésére és az újrakötések arányának némi visszaesésére számít az alkusz.

A kutatás részeként a válaszadókat megkérdezték többek között arról, hogy melyik biztosítónál kötnék meg kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésüket, ha az összes piaci szereplő forintra pontosan ugyanannyiért kínálná szolgáltatását. Minden válaszadó csak egy biztosítót választhatott a 14 lehetséges társaság közül. Mivel a Biztosítók.hu és az NRC pontosan 1 éve már készített közös kötelezőbiztosítási-kutatást, az eredményeket össze lehetett hasonlítani a 2009-es számokkal.

A piacvezető Allianz Hungária Biztosító az elmúlt 1 évben tovább tudta növelni népszerűségét, a tavalyi 36%-hoz képest idén már az autósok 41%-ának az Allianz a legszimpatikusabb kötelezős biztosító. A második legnépszerűbb biztosítóvá 16%-os szimpátiamutatóval az Aegon lépett elő. A dobogó képzeletbeli 3. fokán 3 biztosító osztozik: a Generali, a Groupama Garancia és az Uniqa.  
.
Kötelező: az autósok fele váltani készül 130

Forrás: Biztositók.hu