A tavalyinál jelentősen nagyobb számú váltás történhet a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányban – derül ki a Biztosítók.hu Alkusz Kft. megbízásából az NRC Piackutató Kft. által végzett felmérésből.
A tavalyi kötelező váltási kampányban a szerződések 37,5%-át mondták fel az autósok, ez másfél millió váltást jelentett. 2009 novemberében nagyjából egymillió autós választott új biztosítót, ötszázezren viszont addigi biztosítójuknál kötötték újra kötelezőjüket, az addiginál alacsonyabb díjon.
Az október közepén elvégzett 1000 fős on-line kutatás szerint idén a kötelező biztosítások szerződőinek 52%-ánál várható, hogy a váltás mellett döntenek, ez 2,1 millió felelősségbiztosítás-váltást jelent – nyilatkozta Simon Péter, a Biztosítók.hu Alkusz szakmai vezetője. A változó díjkalkulációs szabályok miatt a valódi biztosítóváltások arányának növekedésére és az újrakötések arányának némi visszaesésére számít az alkusz.
A kutatás részeként a válaszadókat megkérdezték többek között arról, hogy melyik biztosítónál kötnék meg kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésüket, ha az összes piaci szereplő forintra pontosan ugyanannyiért kínálná szolgáltatását. Minden válaszadó csak egy biztosítót választhatott a 14 lehetséges társaság közül. Mivel a Biztosítók.hu és az NRC pontosan 1 éve már készített közös kötelezőbiztosítási-kutatást, az eredményeket össze lehetett hasonlítani a 2009-es számokkal.
A piacvezető Allianz Hungária Biztosító az elmúlt 1 évben tovább tudta növelni népszerűségét, a tavalyi 36%-hoz képest idén már az autósok 41%-ának az Allianz a legszimpatikusabb kötelezős biztosító. A második legnépszerűbb biztosítóvá 16%-os szimpátiamutatóval az Aegon lépett elő. A dobogó képzeletbeli 3. fokán 3 biztosító osztozik: a Generali, a Groupama Garancia és az Uniqa.
.
Forrás: Biztositók.hu