A tavalyig élő szabály szerint a Forma-1-es futamok közben a korábban lekörözött versenyzők megelőzhették a pályára lépő biztonsági autót és a körhátrányt visszavéve a mezőny végére, a valós pozíciójukba soroltak be.
Mivel ez túl időigényes volt, 2010-re változtattak, így a pályán mindenki ugyanott marad, ahol éppen állt, ez azonban elég rosszul sült el a legutóbbi futamon, a safety car kiállása után ugyanis az újrarajtolásnál a győzelemre esélyes, a bajnoki címért küzdő pilóták között több autó is volt, az előzések, visszakörözések majdnem a futam legvégéig tartó káoszt okoztak.
A versenyzők az interlagosi tapasztalatok után azt szeretnék, ha visszatérne a korábbi rendszer.
„Kész káosz volt. Én szerettem a tavalyi szabályt, ami szerint vissza lehetett venni a kört, jó volt úgy. Annyi gond volt már a biztonsági autó mögötti lekörözésekkel! Szingapúrban azért történt a Webber-Hamilton baleset, mert Webbernek meg kellett előznie egy Virgint, ami sokkal lassabban ment ki a kanyarból” – magyarázta a Force Indiá-s Adrian Sutil.
„Nagyon hasonló volt Sao Paulóban is, sőt rosszabb. Fogalmam sem volt, hol állok, Alonso próbált lekörözni, de senki sem szólt, kék zászlók sem voltak. Próbáltam rájönni, hogy ki van mögöttem, Alonso vagy Massa, ugyanis Massa mögöttem volt a versenyben. Aztán gondoltam, hogy jól van, elengedem. Tényleg káosz volt.”
„Főleg akkor rossz, amikor az idény végén a versenyzők a bajnoki címért küzdenek, erre három-négy autó elválasztja őket, ez nem fair. Az újrarajtolások után esély lenne az előzésre, de a közbeeső autók miatt ez így nem jó. Remélem, változtathatunk jövőre!”
„Tavaly a csapatok megegyeztek, hogy legyen idén. De a pilótáknak van ereje, ha mindannyian azt mondjuk, hogy nem akarjuk ezt, és beszélünk a csapatainkkal, hogy legyen ebben egyetértés, akkor megpróbálhatjuk. Közösen kell megtárgyalni, de mi versenyzünk, ha szerintünk úgy jobb a szabály, miért ne?” – vázolta a pilóták hozzáállását a német.
A sokat látott Rubens Barrichello szerint is nagyobb rugalmasságra lenne szükség, de a veterán tart a megvalósíthatóságtól: „Szeretnék egy kicsit több rugalmasságot látni a Forma-1-ben, kétségtelen, hogy Brazíliában jobb lett volna, ha a helyükre mennek a mezőny végi versenyzők – pedig én is közéjük tartoztam. Persze erre meg mondhatják, hogy egy esős Monacói Nagydíjon hogy lehet ezt végrehajtani?”
„Szerintem jobb lenne a régi rendszer, de bonyolult ez a dolog. Vannak pozitívumok és negatívumok is. Tovább tart felzárkózni a mezőnyhöz, de így meg a nézőknek rossz. Az újrarajtolás után mindenki versenyt szeretne látni.”
A mercedeses Nico Rosberg más véleményt képvisel: „Szerintem nem megoldhatatlan ez, ha mindenki előtt világos a helyzet. Ezen a téren mindenkinek javulnia kell, minden pilótát gyorsan értesíteni kell, akiket például lekörözök. Eléggé a sűrűjében voltam (Brazíliában), előttem három pilóta volt, akik nem tudták, hogy lekörözésre várnak, mögöttem pedig kettő, aki próbálta visszavenni a körét. De ez csak a csapatok és a versenyzők és a versenyirányítás és a csapatok közti jobb kommunikáción múlik, nem hiszem, hogy rögtön változtatnunk kellene.”