Az autóépítés nem az a szakma, ahol egy gyártó elégedetten ülhet a babérjain. Még az igen szűk, csak mókára és kacagásra kitalált brutális betonrakéták ligájában sem.

Az Ariel Atom őrült tudását és teljesítményét egekig magasztalta a sajtó, a legtöbb szájból kicsúszott a „semmihez sem fogható” jelző. Való igaz, tényleg veseletépő élményt ad az angol vas, az a három másodperc alatti százas sprint akárhányszor is éltem át, fülig érő vigyort eredményezett.


Most viszont itt a kihívó. Az idei SEMA autókiállításon mutatkozott be s a Vortex F1 névre hallgató pályára szánt játékszer. A seattle-i központtal működő gyártó tényleg az Ariel Atom, Caterham, Radical nevek által fémjelzett szintre akar betörni. Nincs kompromisszum, a hajtást egy 2 literes Ecotec motor biztosítja, a hozzá kapcsolódó hat sebességes manuális váltón keresztül. Ez az egység az alapkivitelben 290 lóerőt teljesít, a komolyabb száguldásra vágyók 330-360 lovat is kaphatnak, ha a magasabb Ultimate felszereltséget választják.

A lóerők mellett nem feledkeztek el a Colin Chapman alaptörvényről sem, az alacsony tömeg fontosságáról. Ezért alumíniumot és üvegszálat használtak fel a váz építéséhez, de természetesen a szénszálas műanyagról sem kell lemondaniuk az igazán mély zsebbel rendelkezőknek.

Mindez a kiadott közlemények szerint 2.7 másodperces százas gyorsulásra elég, így belépőt jelent az exkluzív három másodperc alatti klubba, ahova eddig nem sok gyártó került.

A trendnek megfelelően a Vortex is zöldségekről beszél, a tervek között szerepel egy teljesen elektromos hajtással bíró modell piacra dobása, merész célként a 600 kilogrammos össztömeget megcélozva.

forrás: autoblog.com