Biztosan sokan rájöttek már, hogy nem éri meg a gyorshajtás. Az egy dolog, hogy mostanában sok a sebességmérés, vagy drága a benzin. De egy teljesen megpakolt autó viselkedése lényegesen megváltozhat az üreshez képest, ami nagy sebességnél okozhat csúnya meglepetéseket.
Ráadásul általában azok az sofőrök állnak meg útközben legtöbbször kávézni, akik sietnek. Így elveszítik a nehezen megszerzett előnyt.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Uram!
Nyaralásunk során szóba jött a baráti körben, hogyan úszhatnánk meg a 700 kilométeres utat Horvátországba a legkisebb fogyasztással.
– Mennyi fogyasztásbeli különbség lehet egy telepakolt, benzines 1,4-es Opel Astra G-nél, ha 130-as tempó helyett 150-nel hajt a sofőr?
– Mekkora sebességnél érdemes klímát kapcsolni a lehúzott ablak helyett az azonos vagy kedvezőbb fogyasztás értekében?
Üdvözlettel!
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Remélem szerencsésen megérkeztek a nyaralásból, és azt amit rászántak az utazásra valóban arra költötték.
Padlógázzal, teljes terheléssel, klíma nélkül, 50-ig lehúzott, 50 fölött felhúzott ablakkal 40 fokban, leizzadva, elkékült féktárcsákkal, egyszer legalább bemérve…
…vagy 130-cal lopakodva normálisan, bekapcsolt klímával 4000-es fordulaton, semmi extra, és nem leizzadtan érkezve, ha már megvették a klímát és egész életében cipeli szerencsétlen autó.
Tehát szerintem a két megközelítés közötti különbség ennyi lehet, és még valami: a 150-nel autózást nem árt beszorozni a többi közlekedőnek, és a bennülők félelmi indexének a növekedési rátájával.
Sajnálom, hogy csak most tudtam a választ elküldeni, de rengeteg munkánk volt,
Üdvözlettel,
Székely Gyula
Sok fejtörésre ad okot, hogy egy kifutó modell utolsó példányainak egyikét vegyük, vagy egy új modell első darabjai közül válasszunk. Megbízható helyváltoztatásra nagy valószínűség szerint az előbbi a jobb megoldás.
Olvasónk kérdezi
Kedves Szakértő!
A következő tanácsért szeretnék Önhöz fordulni. Egy középkategóriás Audit szeretnék vásárolni, maximum egymillió forintért. Egy utolsó szériás 80-as, vagy egy első gyártású A4-s között vacillálok. Kérdésem, hogy melyikkel járnék jobban. Mind a két forma tetszik. A fő szempont a megbízhatóság,és a fenntartási költségek.
Egy jó Audi 80 TDI-vel, vagy egy frissebb, de benzines A4-el járnék jobban?
Válaszát előre is köszönöm!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Szerintem mindig érdemes egy régebbi szériából a legszebbeket megvenni, mint a frissebb és drágább modell legalját. Az 1991 utáni Audi 80 nagyon kiforrott, jó korrózióvédelmű autó, én inkább a 80-ast venném meg.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Hifi, tuning
Robogójának tuningolását valóban komolyan gondolja gazdája. Bár először talán új gumikat kellene vennie. Állítása szerint ugyan nem megy kis esős időben, de mi van akkor, ha elkapja egy zápor?
Olvasónk kérdezi
Szép jó estét!
Egy Gilera Runner 180Fxr ülés alatti bukósisak tartójában lenne az egész. Víz biztosan nem fogja érni, már csak azért sem, mert ha csöpög az eső, már nem megyek ki az útra, mert tükörsima gumik vannak rajta. Ha esetleg lenne valami tanácsuk vagy ötletük ezzel kapcsolatban, akkor azt örömmel várom!
Nagyon szépen köszönöm válaszukat!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Az ülés alá nem tanácsos mindent bezsúfolni. Ennek több oka is van! A hangszórók hangja nem fog érvényesülni a mély nyomótól, mert tönkreteszi a a hangszórókat, illetve nem lesz elég hely a nyomónak. Bár személy szerint ilyen motort még nem építettünk, de kétlem, hogy hatalmas hely állna rendelkezésre. A nyomónak viszont van egy minimális ládaigénye, amit ha nem elégítünk ki, akkor nem fog jól szólni.
De ha ez még össze is jönne, akkor ott van a másik két ok, amiért nem tanácsos összezsúfolni a hangrendszert. A hangszórókat érdemesebb lenne a kormány alatti idomba rakni.
A fejegységet hova szeretnéd tenni? Mert azt sem jó ötlet a mély nyomó mellé bezsúfolni.
Üdvözlettel:
Team FUSION Hungary
Egy idegen országban karambolozni egy harmadik náció képviselőjével elég kacifántos ügymenetet feltételez, még akkor is, ha a vétkes fél biztosítója nem próbálkozik be egy blöffel.
Más nem magyarázhatja, hogy egy rendőrségi jegyzőkönyv ellenére bemondásra elfogadnak egy, az esemény megítélését megváltoztató hazugságot.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Ügyvéd Úr!
2010. júniusában autóbalesetem volt Ausztriában. A vétkes sofőr román állampolgár. Főútvonalon haladtam, ő az autópályáról lehajtva nem adta meg az elsőbbséget és belém hajtott. Volt rendőri intézkedés, személyi sérülés azonban nem. A román biztosító felelősségmegosztást állapított meg 80-20 arányban, mivel a vétkes sofőr és tanúja azt állítja, hogy én a megengedett 70 km/h helyett 130 kilométeres sebességgel hajtottam.
A rendőrségi jelentésben ilyen nem szerepel. Nekem is van három tanúm. A biztosítóm azt tanácsolta, hogy fogadjam el az ajánlatot.
Kérdésem hogy ezt valóban el kell fogadnom? Vagy forduljak bírósághoz?
Válaszát előre is köszönöm!
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Pár levélváltást még megér az ügy. Ezt a biztosító egymaga állítja és semmi nem támasztja alá.
Üdvözlettel,
dr. Orgoványi Krisztián ügyvéd
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!