Ha azt mondjuk, Ford Mustang, az autórajongóknak még Európában is viszketni kezd a tenyerük, hát még ha a csúcsmodellről, a Shelby GT 500-ról van szó, 558 lóerő azért nem piskóta.
Amerikában azonban az ilyen autók is simán az utcaképhez tartoznak, egyes államokban egy zöldlámpás rajt a NASCAR versenyek rajtjához hasonló, amint hörgő V8-asok nekilendülnek. Így aztán egy kicsit több kell a feltűnéshez. Mondjuk egy vörös kód.
Így, azaz Code Rednek hívják a Shelby és a Nelson Racing által épített különleges Mustangot. A Nelsonról elég, ha annyit mondunk, a Mosler sportkocsihoz 1800 lóerős motort hoztak össze.
Az új motort két éve fejlesztik, amelyet egy 2008-as GT 500-asba rejtettek. Ahogy a legfrissebb GT 500-asé, ez a motor is 5,4 literes, de két turbófeltöltővel is kiegészült.
A különlegessége nem is igazán ez, hanem a duplikált üzemanyagrendszer és a hozzá tartozó számítógépes vezérlés. Az autónak két üzemanyagtankja, két benzinbefecskendező rendszere van. Nyolc elsődleges és nyolc másodlagos injektor juttatja a naftát a hengerekbe. De nem akármilyet!
Az egyik tankban Amerikában szokványos 91-es benzin lötyög, a másikba viszont versenybenzin kerül. Normál használat mellett elég az alacsony oktánszámú benzin is, ám ha a számítógép azt érzékeli, hogy a vezető tövig nyomja a gázt, akkor érkezik a versenybenzin.
Arra is ügyel a számítógép, hogy mekkora legyen a turbónyomás, egyes és kettes fokozatban nem a teljes teljesítmény szabadul a hátsó kerekekre, azt csak harmadik fokozat felett nyújtja. Ez nem is baj, itt ugyanis 1000 lóerő feletti kerekeken mért teljesítményről van szó. Fékpadon 1109 lóerőt és 1439 newtonméter nyomatékot produkált a motor. A hangja pedig egyenesen mesés, de nézze meg maga az alábbi videón.
Összeállítás a Nelson Racingről