Csak a kompakt autók között, a C4, az i30 és a Golf kategóriájában van akkora tolongás, mint a kiskocsik között, kisautóra épülő kombiból mégis nagyon kevés van. Pedig némi csomagtérrel megtoldva elég lenne sok családnak egy kisautó is, de nagyon gyér a választék.
Sok a kisautó, kevés a kombi
Most eggyel többen lettek, mert a SEAT a negyedik Ibiza-generációból újra gyárt kombit. A második szériában a Polo kombival párhuzamosan készült a nagy csomagtartós Ibiza Vario, aztán mindkettőből eltűnt a modellváltással.
Kis kombik, a szükséges extrákkal
Kevés márka gyárt kisautóra épülő kombit. A szűk választékon belül alaphelyzetben és lehajtott ülésekkel is tágasabb a Skoda Fabia csomagtere a többi kiskategóriás kombiénál. Cserébe a hórihorgas cseh kisautó messze bénábban néz ki a francia konkurenseknél, az Ibiza sziluettje valahol köztük van. A SEAT annak ellenére elég magasnak tűnik, hogy 144 centijével pont akkora, mint a sikkesebb ötajtós Ibiza. A kvartettből a Renault turbómotorja a legjobb és az autó listaára a legalacsonyabb.
A SEAT Ibiza 1,4 ST és konkurensei (Hossz, csomagtér, alapár) | |
---|---|
Peugeot 207 SW 1,4 Trendy (98 LE, 136 Nm) 416,4 cm 337-1258 l | 4 124 000 Ft |
Renault Clio Grandtour Extreme 1,2 TCe (100 LE, 152 Nm) 422,8 cm 439-1277 l | 3 590 000 Ft |
SEAT Ibiza ST 1,4 16V Ref. Comfort (86 LE, 132 Nm), 422,7 cm 430-1164 l | 3 782 250 Ft |
Skoda Fabia Combi Ambiente 1,4 16V (86 LE, 132 Nm) 424,7 cm 505-1485 l | 3 721 000 Ft |
Most legalább a SEAT-nál visszatért az ST (Sport Tourer), amely 18 centivel hosszabb, de eggyel sem magasabb az ötajtósnál. A fényezetlen kilincses és tükrös tesztautón a tetősín is fekete, a puccosabb kivitelekben ezüstszínű. De nem ez számít, mert legalább alapáron jár.
Alapmodellként is jó az Ibiza
Örültünk, hogy egy műanyagkormányos autót kaptunk, amiben hátul kurblizni kell az ablakot, mert egy átlagcsalád sem a legpuccosabb felszereltséget fogja választani.
Puritán, de nem primitív a belső tér, a minőségérzet jó közepes. Hátul az Ibiza nem szűkebb az átlagnál, csomagtere kimondottan jól használható.
Elég széles a nyílás, amin át rámolhatunk és a 430 literes méret sem rossz.
A gyáriak szerint kivett kerékkel két bicikli is belefér az ülések ledöntése után. Kár, hogy az ülőlapokat felhajtva is marad egy pár centis akadály a csomagtartó közepén.
Régi vagy új benzinest?
Az Ibizát a könnyű, pontos váltóval, a jól hangolt szervokrománnyal, a komfortos és óriásoknak is beállítható üléssel az első kétszáz méter után olyan harmóniában lehet vezetni, mintha évek óta hajtanánk.
Csak a vérszegény motorhoz kell hozzáedződni. A maga nemében átlagos szívómotor a modernebb, turbós benzines TSI-khez képest nagyon elmaradottnak tűnt az első napokban.
Aztán pörögtek az autóba a kilométerek és megszoktam a kis fordulaton reszketeg, de középen és felül normálisan használható motort, amely 86 lóerejével elég az Ibizához.
Elvben alig drágább a TSI
Mivel azonos kivitelben a 105 lóerős 1,2 TSI csak 112 500 forinttal kerül többe, érdemes lenne a sokkal jobb erőben lévő turbómotort megvenni, csakhogy ehhez a magasabb Style felszereltségre is igent kellene mondani.
Jó hír, hogy a régi gép is takarékos: nálunk kicsit több országúti, mint városi úttal 6,1 litert fogyasztott a milliószor bevált 1,4-es szívómotor.
Kis kombi vagy kis egyterű?
Akcióban 3,5 millió forintra engedett árával, eltalált, agilis futóművével, kényelmes üléseivel és normális csomagtartójával az 1,4-es Ibiza ST jó vétel volna a kis kombik mezőnyén belül.
De még mielőtt valaki befizet egy kiskategóriás kombira, próbálja ki, mit tud a jobban variálható, kicsit erősebb, kényelmesen magas üléspozíciót kínáló a Honda Jazz, a Renault Grand Modus, a Nissan Note, a Hyundai ix20 vagy a Kia Venga. Lehet, hogy ugyanazért a pénzért a család jobban jár egy kis egyterűvel.