Alaszkából Dél-Amerika déli csücskéig jutott el egy villanyautó. A csapat a pánamerikai főútvonalat követte a Sziklás-hegységen, Mexikón és Dél-Amerikán át egészen Ushuaiáig, ahová kedden délután érkeztek meg 26 ezer kilométer megtétele után.
A londoni Imperial College mérnökei, diákjai által épített SRZerót néha öröm volt megtankolni, mint például július 3-án, a túra kezdetekor az alaszkai Chena Hot Springsben, ahol geotermikus energiából nyert áram állt rendelkezésre – nyilatkozták a csapattagok.
„Az SRZerót szó szerint olyan energiával töltöttük fel, amelyet egyenesen a földből vettünk, abszolút zéró szén-dioxid-kibocsátással” – írta aznapi blogbejegyzésében Alex Schey, az utazás gépészmérnök szervezője.
A csapat elmondása szerint később mégis a töltőpontok felkutatása jelentette a legnagyobb nehézséget a 14 országon áthaladó 70 napos úton. Ha azonban sikerült találni egyet, az SRZero egy töltéssel hat órán át is képes volt haladni több mint 400 kilométert megtéve, többek között annak köszönhetően, hogy fékezéskor visszatáplálja a felszabaduló energiát.
Az utazás biztosan nem volt kényelmes, tekintve, hogy a villanyautó alapját a Radical modellje adja, amely bár kaphat rendszámot, igazából sokkal inkább versenyautó. Nem véletlen, hogy tartja a rekordot a Nürburgringen. Nemhogy teteje, de szélvédője sincs, így bukósisak viselete erősen ajánlott.
A Radicalból száműzték a benzinmotort és helyére akkumulátorokat és két, együttesen 400 lóerős villanymotort szereltek. A kocsi hét másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára, végsebessége pedig eléri a 200 kilométer/órát.
Andy Hadland, a csapat szóvivője elmondta, remélik, hogy a sikeres kísérlet megváltoztatja majd az elektromos autókról kialakult nézeteket, és sok fiatalembert arra ösztönöz, hogy mérnöknek tanuljon, és valósítsa meg saját projektjét.