A pénteki nap programja:
SS2 Hafren 1 – 32,14 km
SS3 Sweet Lamb 1 – 4,26 km
SS4 Myherin 1 – 27,88 km
Szerviz, Builth Wells, 15 perc
SS5 Hafren 2 – 32,14 km
SS6 Sweet Lamb 2 – 4,26 km
SS7 Myherin 2 – 27,88 km
Flexi Szerviz, Cardiff, 45 perc
A Wales-ralin a tegnapi szuperspeciált követően ma kezdődött meg igazán a verseny. A körülmények az itt megszokottak voltak, azaz nyálkás idő csúszós, saras pályával, sokfelé méretes pocsolyákkal. Délutánra romlott el igazán az időjárás. Valószínűleg ennek köszönhetően rég nem látott szoros versenyt hozott a rali-világbajnokság záró versenyének pénteki napja.
Jari-Matti Latvala kezdett a legjobban, annak ellenére, hogy volt egy komoly keresztbecsúszása az egyik kanyarban. Azt megúszta, de a hármas szakasz után már a harmadik helyen találta magát, a Focus az egyik nagyobb pocsolyában vizet szívhatott és dadogni kezdett, továbbment, de Sebastien Loeb állt az élre.
A négyesen viszont újra cseréltek, majd az ötösön Latvala növelte is előnyét, míg Loeb a negyedik helyre esett vissza, Petter Solberg és Sebastien Ogier mögé. De nem a hétszeres világbajnokról beszélnénk, ha nem támadott volna vissza, a hatos gyorsaságin már a második helyen állt újra. Sőt a nap záró szakasza után a Citroën versenyzőjét találjuk az élen, ez azonban nemcsak saját érdeme, hanem Latvala hibája is.
A finn ugyanis öt kilométerrel a rajt után túl szűken fordult és a bal hátsó kerékkel eltalálta a partfalat, ami lenyomta a bal hátsó gumit a felniről, kieresztve a levegőt. A defekt miatt a Ford versenyzője egyperces hátránnyal a hatodik helyre csúszott vissza.
„Nagyon nehezek voltak a körülmények ezen a napon, és ha túl keményen hajtasz, nagyon könnyű kicsúszni az útról” – mondta Loeb. „Délutánra kicsit javult a tapadás, de továbbra sem volt túl könnyű.”
Petter Solberg eddig négyszer nyerte meg ezt a versenyt és idén szeretné begyűjteni az ötödiket. A privátként induló norvégnak esélye is van, hiszen mindössze 1,8 másodperccel a második annak ellenére, hogy a nap második felében sebességváltó gondokkal küzdött, illetve eltört az indító motor a Citroënben. Gondoljunk csak bele, úgy kellett versenyeznie, hogy tudta, ha lefullad a motor, akkor game over, nem tudja újraindítani.
„A helyezésünk hihetetlen, a problémáinkat figyelembe véve. Tudom, a hibák nélkül gyorsabb lehettem volna” – mondta Solberg. „Teljesen elégedett vagyok a második hellyel, ez jó rajtpozíció a holnapi napra.”
Sebastien Ogier teszi teljessé a Citroën ideiglenes dobogóját. A korábbi Junior világbajnok is bőven esélyes még, hiszen mindössze 3,6 másodperc a hátránya.
Már nem újdonság, ha idén azt írjuk, Mikko Hirvonennek nem megy. A Ford pilótája már negyven másodperces hátrányban van. „Ugyanúgy vezetek, mint tavaly (akkor 2. volt – a szerk.), de az idők nem olyan jók.”
Az ismét a Junior Csapatba száműzött Dani Sordóé az ötödik hely, megelőzve Henning Solberget és Matthew Wilsont. Kimi Räikkönen igen lassú, még Mads Ostberg is megelőzi, akinek Subarujában a turbó és a kormány is hibásan működött. A korábbi Forma-1-világbajnok azonban nem elégedetlen. „Nagyon nehéz megítélni a tapadást” – mondta. „Egyes részeken például nagyon csúszósnak látszik, de valójában jó tapadást nyújtott. Még mindig hiányzik a tapasztalatom ilyen körülmények között, de a vezetésem apránként javul. Lépésről lépésre haladunk a helyes irányba.”
A Wales-rali állása a pénteki nap után (7/20):
1. Sebastien Loeb Citroën 1 ó 15 p 34,6 mp
2. Petter Solberg Citroën + 1,8 mp
3. Sebastien Ogier Citroën + 3,6 mp
4. Mikko Hirvonen Ford + 42,2 mp
5. Dani Sordo Citroën + 48,9 mp
6. Jari-Matti Latvala Ford + 1 p 07,0 mp
7. Henning Solberg Ford + 2 p 30,5 mp
8. Matthew Wilson Ford + 3 p 19,3 mp
9. Mads Ostberg Subaru + 3 p 38,3 mp
10. Kimi Räikkönen Citroën + 4 p 27,1 mp
A részletes eredményeket megnézheti erre a linkre kattintva.