Nem változtat a Lamborghini, az idén nyugdíjazott Murciélagóhoz hasonlóan V12-es, 6,5 literes motor kerül az új csúcsmodelljükbe. Bár a fenti adatok hasonlóak, a motor teljesen új fejlesztés, a Lamborghini Sant’Agata Bolognesében dolgozta ki.
Mint hivatalos közleményükben kifejtik, a motor maximális teljesítménye 700 lóerő lesz, a csúcsnyomaték pedig 690 Nm. A klasszikus 60 fokos hengerszöggel készülő motor viszonylag kompakt méretű, 665 mm magas, 848 mm széles és 784 mm hosszú. Az egész motor 234 kilót nyom, ebből a főtengelyre jut 24,6 kg. Az autóval produkálható nagy egyenes és oldalgyorsulási értékek miatt a motor természetesen száraz karteres olajozású.
Új fejlesztésű sebességváltó kapcsolódik a motorhoz. Bár újabban a dupla kuplungos sebességváltók divatját éljük, a Lamborghini maradt az egykuplungos megoldásnál, ők a váltórudazatot duplázták meg. A működés elve ugyanaz, vagyis amíg az egyik fokozat „kikapcsolása” folyik, azzal párhuzamosan már kapcsolódik a kívánt másik.
A Lamborghini szerint az ISR-nek nevezett sebességváltóval 50 százalékkal gyorsabban lehet kapcsolni, mint a dupla kuplungos automatákkal. Másfelől pedig mindössze 70 kilót nyom, ami kevesebb, mint a DSG rendszerű váltók tömege. Háromféle programban futhat a sebességváltó, Strada, Sport és Corsa módban, utóbbit száguldáshoz optimalizálták, így rajtautomatika is van benne.
Amerikai lapok azt is tudni vélik, hogy a Lamborghini keresetet nyújtott be az Egyesült Államokban az Aventador név levédése érdekében. Egyesek úgy gondolják, ez lehet a neve a Murciélago utódjának. Ahogy a korábbi Lamborghinik esetében, ez is egy valódi bikától származik. Az 507 kilós jószággal ádáz küzdelemben Emilio Munoz végzett 1993-ban.
Egyesek, akik már látták az új autót a Lamborghini zártkörű eseményén, azt szivárogtatták ki, hogy az autó hasonlatos a Reventónhoz, az ott látott formai elemek köszönnek vissza az új kocsin.
Már az is kiderült, hogy az új modell továbbra is négykerék-hajtással készül, de a karbon erőteljes felhasználásának köszönhetően elődjéhez képest 100 kilóval csökken a tömege, miközben a karosszéria merevségét 70 százalékkal javították.
A várakozások szerint a középmotoros fenevad 2,9 másodperc alatt gyorsul száz km/órára, végsebessége 350 km/óra. Kipufogója változó hangzású, azaz városi autózás, országutas cirkálás mellett a kocsi csendes, de ha a pilóta erődemonstrációt tart, akkor a kipufogó is bekapcsolódik.
A Murciélago utódját jövő év elején, a Genfi Autószalonon láthatja először a nagyközönség, az értékesítés az év második felében indul.