Folytatódik a rali-világbajnokság. A hétvégén Walesben száguldanak a legjobb ralisok. A Brit/Wales-ralit néhány rendhagyó év kivételével 1959 óta a világbajnokság utolsó versenyeként jegyzik. Az 1932-es év óta RAC-raliként, majd négy éve Wales-raliként emlegetett verseny a szezon egyik leghíresebb futama, mert gyakran itt dőlt el a világbajnoki címek sorsa.

Ezúttal azonban ez egy különösebb felhajtásoktól mentes verseny lehet, révén a Citroën és Sebastien Loeb már a Francia-ralin megszerezték a világbajnoki címeket. Természetesen ezen a versenyen is a hetedik egyéni világbajnoki címét begyűjtő Sebastien Loeb a favorit. A francia pilóta zsinórban harmadik győzelmére hajt Walesben.

Ám lehet, hogy nem ő lesz a leggyorsabb citroënes, hanem a privátként induló Petter Solberg. A norvég pilóta az elmúlt nyolc Brit-raliból négyet megnyert. Ő mindenkinél jobban ismeri a terepet, s itt igazán számít a tapasztalat. Az utak tapadása az időjárási változások miatt nagyon gyorsan változhat, s aki a legjobban reagál erre, annak van esélye a végső sikerre.

A 2. hely a tét a rali-világbajnokságon 1
A 2. hely a tét a rali-világbajnokságon 27 Solberg annál is inkább nyerni szeretne, mert egy győzelemmel a bajnoki pontversenyben a második helyet is megszerezhetné. Most Sebastien Ogier a második, aki biztosan nem adja olcsón a bőrét, azért sem, mert murva verseny lévén ismét a gyári csapat autójában, Sebastien Loeb társaként vághat neki a versenynek.

Bár a Ford pilótái közül Mikko Hirvonen nyert ezen a versenyen, a csapat vélhetően inkább Jari-Matti Latvala jó szereplésében reménykedik. A finn pilóta is esélyes még a bajnoki ezüstre, amelynek megszerzéséért bizonyosan ádáz küzdelmet vívnak majd a fent említett versenyzők.

Ott lesz a mezőnyben Kimi Räikkönen és Ken Block is. A volt Forma-1-es pilóta az előző versenyt kihagyta, miután már a shake downon összetörte autóját. Egyelőre nem volt hivatalos bejelentés a jövőjét illetően, de a menedzserei és ő is megerősítették, hogy a raliban tervezik a jövőjét.

Ken Block a hét elején tesztelt a Focus WRC-vel, hogy felkészüljön a körülményekre. Ez nem sikerült túl jól, mert annyira összetörte az autót, hogy a versenyen egy másikkal kell indulnia.

A rali

Az idei rali-világbajnokság rendhagyóan rövid volt. A szokásos 15 helyett idén csak 13 helyszínen kellett megvívnia a mezőnynek. Így lehet az, hogy december helyett november közepén ér véget a szezon. Ennek ellenére Walesben ezúttal is hideg és saras körülmények várhatóak esővel és köddel. Így ez a rali továbbra is a versenynaptár egyik legkiszámíthatatlanabb megmérettetése. A cardiffi központú rali egyik érdekessége az lesz, hogy néhány gyorsasági szakaszt biztosan sötétben kell teljesítenie a mezőnynek.

A 2010-es Wales-rali három napon át tart, s a 20 gyorsasági szakasz 359,44 km-t tesz majd ki. A rali teljes távja 1612,04 km lesz. Az elmúlt évekhez hasonlóan a walesi főváros, Cardiff ad otthont a rajtnak és a finisnek, de a szervizparkot ezúttal is Swansea helyett Cardiff Bayben rendezik be.

Újdonság az előző évekhez képest, hogy idén először Cardiff Bayben is kialakítanak egy gyorsasági szakaszt, amelyen csütörtök és péntek este megy végig a mezőny. A régi motorosok örömmel üdvözölhetik, hogy 11 év után ismét visszatér a mezőny a Radnor Forestbe. Ezt a szupergyors gyorsasági szakaszt kétszer teszik meg a csapatok szombaton.

A Wales-ralival lezárul a kétliteres WRC-k korszaka. 2011-től 1,6 literes, turbómotoros autók váltják az eddigi versenyautókat. A WRC mezőnyben a Citroën a DS3-mal, a Ford a Fiesta RS-sel lép ringbe, s egy új résztvevőt is üdvözölhetünk a Mini személyében, amely a Mini WRC Countrymannel vág neki a 2011-es szezonnak.


Az elmúlt évek Brit/Wales-rali győztesei:

A 2. hely a tét a rali-világbajnokságon 28


2009        S. Loeb (Citroën)
2008        S. Loeb (Citroën)
2007        M. Hirvonen (Ford)
2006        M. Grönholm (Ford)
2005        P. Solberg (Subaru)
2004        P. Solberg (Subaru)
2003        P. Solberg (Subaru)
2002        P. Solberg (Subaru)
2001        M. Grönholm (Peugeot)
2000        R. Burns (Subaru)
1999        R. Burns (Subaru)
1998        R. Burns (Mitsubishi)
1997        C. McRae (Subaru)
1996        A. Schwarz (Toyota)
1995        C. McRae (Subaru)
1994        C. McRae (Subaru)
1993        J. Kankkunen (Toyota)
1992        C. Sainz (Toyota)
1991        J. Kankkunen (Lancia)

A világbajnokság állása a Katalán-rali után:
Pilóták

1. S. Loeb        251 pont
2. S. Ogier        167 pont
3. J-M. Latvala  156 pont
4. P. Solberg     151 pont
5. D. Sordo       140 pont
6. M. Hirvonen  114 pont
7. M. Wilson       68 pont
8. H. Solberg      37 pont
9. F. Villagra       36 pont
10. K. Räikkönen  21 pont

Konstruktőrök

1. Citroën                  431 pont
2. Ford                      304 pont
3. Citroën Junior Team  199 pont
4. Stobart                  158 pont
5. Munchis                 58 pont

Forrás: Amber PR