Hamarosan elkészülnek az első amerikai Fiat-modellek. A Fiat-csoport tavaly nyáron vásárolta meg a Chrysler-csoportot. Egyelőre ugyan csak 20 százalékos tulajdonrésszel bírnak (2016-ra lehet övék a többségi tulajdon), ennek ellenére a fejlesztés irányát, az autókhoz kötődő szakmai munkát már ők végzik.
A Fiat egyik célkitűzése, hogy az Alfa Romeót bevezesse Amerikában, illetve hogy az 500-assal a Fiat márka is felkerüljön a térképre, a Lancia Delta pedig Chryslerként születik újjá. Ám a házasulandók másik fele, a Chrysler – amely a szerződés szerint használhatja a Fiat kereskedői hálózatát – is terjeszkedik.
Hamarosan bemutatkozik a Chrysler 300C második generációja, amely nem csak Chryslerként készül majd, de Európában Lanciaként is elérhető lesz, tudta meg az Auto Motor und Sport. Ugyanez a sors vár a Dodge autóira is, az Európában forgalmazott Caliber eltűnik, a Journey egyterű utóda pedig 2011-ben Fiat logóval tűnik fel a piacon.
Ezzel igazi személyautós egyterű jelenik meg a Fiat jelenleg teherautóból alakított kínálatában, ahol a Dobló és a Scudo indul a vevők kegyéért. Sőt nem is egy, hanem rögtön két új családi autó lesz a kereskedők kezében, miután a Chrysler Grand Voyagert is bevezetik Lancia márkanév alatt.
A Maserati és az Alfa Romeo ugyanakkor a Chrysler-csoporthoz tartozó Jeep technikájából építkezhet, ott szabadidő-autóval bővül a kínálat, ezalatt a Ferrari a következő Viper fejlesztésében segédkezik.