Nemrég nyugdíjba vonult a Lamborghini Murciélago, amelyből pályafutása során összesen 4099 darab készült. Utódját nagy erőkkel fejleszti az Audi tulajdonában lévő olasz sportkocsigyár. Az új modell erősebb lesz elődjénél, ugyanakkor a fogyasztása és szén-dioxid-kibocsátása 20 százalékkal kisebb lesz.

Fogyasztásra gyúr az új Lamborghini 1
Fogyasztásra gyúr az új Lamborghini 15


Jövőre a Genfi Autószalonon leplezik le az újságokban egyelőre Jota névvel illetett típust. „Az új modell része a Lamborghini kötelezettségvállalásának, amely szerint 35 százalékkal csökkentjük a szén-dioxid-kibocsátásunkat 2015-re” – mondta Stephan Winkelmann, a Lamborghini vezérigazgatója az Automotiwe Newsnak.

Mint kis autógyártóra, amely kevesebb, mint 10 000 autót ad el egy évben, a Lamborghini konkurenseihez hasonlóan mentességet kapott az Európai Unió rendelete alól, amely a nagy autógyártóknak 2015-re 130 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátást engedélyez márkaszinten. Ám Winkelmann szerint a Lamborghini meg tudja nyerni a fogyasztókat magának azáltal, hogy teljesítmény feláldozása nélkül csökkenti a fogyasztást.  

Az új modell 6,5 literes motorja 700 lóerős lesz, ami erősebb, mint a Murciélago 640 lóerős V12-ese, ugyanakkor a CO2-kibocsátása 398 g/km, míg most az azonos hengerűrtartalmú motor 495 g/km kibocsátással üzemel.

Elsősorban a hatékony hajtáslánc felelős az alacsonyabb emisszióért, árulja el Giancarlo Reggiani, a Lamborghini technikai igazgatója, aki azonban azt is hozzáteszi, hogy emellett alacsony gördülési ellenállású abroncsok kerülnek a kocsira, a korábbinál aerodinamikailag fejlettebb karosszériával látják el, a szénszálas műanyag használatával pedig a Murciélagóhoz képest 100 kilóval csökkentették a tömegét.

A Lamborghini vezetői arra is rávilágítottak az újságnak adott interjúban, hogy az új Lamborghini-modell annak ellenére alacsonyabb CO2-kibocsátással rendelkezik a Ferrari 599 GTB Fioranónál (420 g/km), hogy az ő autójuk négykerék-hajtású, ami nyilvánvalóan pluszterhet jelent.