A második nappal lezárult Abu-Dzabiban a Forma-1-esek 2010-es utánpótlástesztje, szerdán a Red Bull-os Daniel Ricciardo pályarekorddal búcsúzott.
Az ausztrál tesztelő már tegnap is közel járt Sebastian Vettel szombati pole-jához, a múlt péntek óta folyamatosan gumizódó, becslések szerint mostanra másfél másodpercet „gyorsult” pályán pedig ma már bőven túl is szárnyalta azt: Ricciardo a Yas Marina történetének legjobb körét teljesítette 1:38.102-del.
Igaz, a Red Bulltól hét tizeddel elmaradva, de szintén Vettel pole-ja alá ment a Virgin után ma a Renault-t vezető – és jövőre a Virgin versenyzői állására esélyes – Jerome D’Ambrosio és a Mercedesben ülő Sam Bird is – ahogy Ricciardo, ők is mindkét nap vezettek.
Mellettük a ferraris Jules Bianchi, a mára a HRT-ből a Williamsbe átült Pastor Maldonado, a Force Indiá-s Paul di Resta, a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne és a Lotusnál gyakorló Rodolfo Gonzalez is „repetázott” ma.
Igaz, a programok nem feltétlenül összehasonlíthatók, de a Williams versenyzői ülésére esélyes GP2-bajnok Maldonado hét tizeddel ment rosszabbat, mint az Abu-Dzabi Nagydíj időmérőjén a Rubens Barrichellónak hetedik helyet hozó kör, a Sauberhez 2011-re leigazolt Sergio Perez ellenben hozta, sőt két tizeddel túl is szárnyalta Kamui Kobayashi múlt hétvégi legjobbját.
Az ismétlők mellett ma először léphetett pályára Perez, a Force Indiánál a holland Yelmer Buurman, a Hispaniánál a cseh Josef Kral és a lassan GP2-veteránnak számító Davide Valsecchi, a Virginnél a portugál Luiz Razia, a Lotusnál pedig a bolgár GP2-es, Vladimir Arabadzsiev.
Komoly incidens nem történt a nap folyamán, de a körözést többször is meg kellett szakítani: előbb D’Ambrosio, később Valsecchi pördült meg. Szintén előkerül a piros zászló Maldonado miatt, aki alatt egy hibás szenzor lekapcsolta a Williams motorját, és Vergne is hasonlóan járt. A francia tehetségnek nagyon nem jött jól az elveszett idő, hiszen csak délelőtt vezethetett, délután már Makaóba indult a hétvégi hagyományos Forma-3-as „világkupára”.
Az ifjoncok mai körözése egyben a Bridgestone végső F1-es búcsúját is jelentette, a japán gyártó 14 év után utolsó kilométereit töltötte a száguldó cirkuszban, péntektől a csapatok állandó pilótái tesztelik az új gumiszállító, a Pirelli abroncsait.
Teszt, Abu-Dzabi, Yas Marina, 2010. 11. 17.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | D. Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:38.102 |
2. | J. D’Ambrosio | Renault | 1:38.802 |
3. | S. Bird | Mercedes GP | 1:39.220 |
4. | G. Paffett | McLaren-Mercedes | 1:39.760 |
5. | J. Bianchi | Ferrari | 1:39.916 |
6. | S. Perez | BMW Sauber-Ferrari | 1:40.543 |
7. | P. di Resta | Force India-Mercedes | 1:40.901 |
8. | P. Maldonado | Williams-Cosworth | 1:40.944 |
9. | J-E. Vergne | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.974 |
10. | Y. Buurman | Force India-Mercedes | 1:41.178 |
11. | D. Valsecchi | Hispania-Cosworth | 1:43.013 |
12. | L. Razia | Virgin-Cosworth | 1:43.525 |
13. | J. Kral | Hispania-Cosworth | 1:44.143 |
14. | R. Gonzalez | Lotus-Cosworth | 1:44.312 |
15. | V. Arabadzsiev | Lotus-Cosworth | 1:45.723 |