2006 őszén mutatkozott be az Opel Antara, a német autógyártó elérkezettnek látta az időt, hogy kissé modernizálja a kocsit. A legszembetűnőbb változás a jármű életciklusának felénél a hajtáslánc felfrissítése.

Megújult az Opel szabadidő-autója 1
Megújult az Opel szabadidő-autója 7


A 2010 végéig bevezetett újítások között szerepel a teljesen átdolgozott motorpaletta, amelynek immár mindegyik tagja teljesíti az Euro 5-ös emissziós normát. Ezzel nemcsak csökkent a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás, de javult a teljesítmény is. Emellett a hatfokozatú manuális és automata sebességváltók is átestek a fejlesztésen, amely a hatékonyság és a dinamika javítását tűzte ki célul.

A motorválaszték egy új fejlesztésű, 2,2 literes turbódízellel bővül, amely kétféle teljesítménnyel készül, leváltva a korábbi 2,0 literes motorokat. A gyengébb 163 lóerős, amely így 36 lóerővel kínál többet, mint elődje. A motor erősebb variánsa 184 lovas, ez 34 pluszlóerőt jelent.

A gyengébb motor első- és összkerékhajtással is elérhető és választható kézi, valamint automata sebességváltóval is. Az erősebb motor is rendelhető manuális és automata váltóval, de mindenképpen négykerék-hajtás jár hozzá.

Hasonlóan a dízelpalettához, a benzinesek is nagyobb teljesítményt kínálnak a jövőben. A 2,4-es négyhengeres a korábbi 140 helyett 170 lóerőt nyújt. Ezt a motort is kétféle hajtásképlettel kínálja az Opel, és automata váltó is választható. A 3,2-es motor újításáról nincs hír.

Az új motorváltozatokban mind a szívó, mind a kipufogó oldali szelepvezérlés változó, amely optimalizálja a nyomatékot és a teljesítményt, miközben alacsonyabb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást eredményez.

Mindez azonban szinte láthatatlan lesz az utca embere számára, mivel külsőleg szinte ugyanolyan a felújított variáns. Amellett, hogy minimálisan megváltozott a hűtőmaszk, teljesen új az első lökhárító, amelyben a korábbinál jóval magasabbra, azaz védettebb helyre került a ködfényszóró. Ezen túlmenően a hátsó lámpák kaptak új megjelenést, illetve az opcionális 19 colos felnik jelentenek különbséget.

Hasonlóan a karosszériához, belül is új színek jelentek meg, illetve módosultak a felhasznált anyagok. A tervezők extra tárolási lehetőséget alakítottak ki a műszerfalon és optimalizálták a belső világítást. Javult az Antara biztonsági és kényelmi funkciója, miután a felszereltségében megjelent az elektromos rögzítőfék és a visszagurulás-gátló.