Már az elején leszögezem, szeretek BMW és/vagy MINI sajtóeseményekre járni. Nem csak azért, mert én szeretem őket, és ők szeretnek engem, hanem azért is, mert ők nem autót árulnak, hanem egy érzést.
Az összkerekes, négyajtós, négyüléses, bolgár rendszámú, hipiszupi MINI-t sok száz kilométeren keresztül tesztelte a lelkes és helyenként lelketlen újságíró csapat. A teszttársam Petrány Máté lett a stipistop.com-tól, és én jó – pillanatnyi – feleséghez méltóan a jobb egyben foglaltam helyet az automata váltós, 1.6-os Cooper S All4-ban.
Élvezd a zenét!
Már az elején próbáltunk rájönni, hogy a MINI-feeling milyen zenét követel meg, és egy negyvenes araszolásnál meg is találtuk az ideális muzsikát:
Kimászott a gödörből
Az első állomáson, Tatán azonnal mélyvízbe dobtuk a kocsit. És ez most nem csak egy mérhetetlenül gyönyörű hasonlat volt, hiszen a katonai gyakorlópálya legelején máris egy gázlón hajtottunk végig. Nagy pocsarazás, dombmászás, fotós fröcskölés, majd egy kis gyorsulás a visszavezető úton. És ez volt az a pillanat, amikor vérszemet kaptam. Rájöttem, hogy ez nem az a kátyúkerülgetős, autókímélő nap, így azonnal kitúrtam Mátét a kormány mögül és kezdődött az őrület!
Nem én voltam, Chucky volt.
Én az a fajta lány vagyok, aki terepen terepjárót szeret tönkretenni, és a MINI, még ha négy ajtaja is van, a legdurvább körülmények között sem nevezhető annak. Sárba Niva való, nem egy ilyen páva autó, na.
Adatlap
Lányteszt: Mini Countryman Cooper S All4
Motor | 1598 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 184 LE |
Nyomaték | 240 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 7,9 sec |
Végsebesség | 210 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 7,6 l / 100 km |
Szerencsére azért nem kellett nagyon megerőszakolnom magam, hamar ráéreztem a lényegre. Az összkerék igen jól vizsgázott, nem akadt el a tankok számára fenntartott gyakorlópályán. És azt is a sírig tagadni fogom, hogy a gázlóban bizony belementem a „feltétlenül kerüld ki” lyukba.
Már nem vagyok szűz
A nem túl hosszú kalandparkos kört többször, több autóval is megtettük, és szinte mindegyiket le is teszteltük, hogy gyorsul. Nem sokszor fordult elő velem effajta benzinpazarlás, de ez egy olyan nap volt, hogy a köveskáli libamájpástétom mellett a gyorsulási szüzességemet is el kellett veszítenem. Az étel kiváló volt, a sebesség pedig elfeledtette velem a tragikus bécsi kalandot. Igaz, ebben majdnem 100 lóval több van, mint az elején emlegetett One-ban. Automata váltóval nem nagy kaland, próbáltam manuálissal is, és, bár nem szakadtam bele az ülésbe a G-ktől, azért nem volt rossz.
Az egész egy nagy Disneyland!
Miután mindenki túlélte a terepgyakot és én is megtanultam, hogy milyen szaga van a kuplungnak, a Káli-medence felé fordítottuk a Miki egér orrát.
Lehet ugyan hörcsögözni a MINI-t, de ha beülsz, rájössz, hogy az egészet maga Walt Disney tervezte. Kár tagadni. Mint egy mini vidámpark. A kilométeróra maga Mickey feje, a váltó és a két tartó már perverzebb fantáziát igényel, de apukák nyugodtan mondhatják, hogy az a kis Minnie arca.
A kapcsolók egy űrhajó szimulátorra emlékeztetnek, az autó közepén végigfutó sínpár pedig egyértelműen a Disneyland körül lévő kisvonatot juttatta eszembe.
Mellényzsebből kicsöngeted
A Cooper S All4 már nyolc és fél millió forinttól kapható, persze üresen, viszont a „sima” One Countryman már alig hat millióért hazavihető. A két modell között fogyasztásban nem mutatkozik nagy különbség, mindkettő 6-7 liter/100 km körül van (a One gyári adata 6,0, a Cooper S-é 6,1 liter. A szerk.). Ami viszont óriási különbség, hogy míg a One Countryman 98 lóerős, addig a Cooper S összkerekes, countrys változata 184 lóerő. Csak számomra érdekes ez? Mindegy. Ha viszont lemondasz 70 lóerőről azért, hogy dízelt tankolhass, már 7,8 milliótól hajtható a verda.
Hátulról is szerethető
Ami viszont egyenesen elképesztő, azok az ülések. A Countryman négyszemélyes (Sári terepszüzessége valóban a négyülésesben veszett oda, de ötszemélyes is rendelhető. A szerk.), és ez tényleg az a négyszemélyes dolog, ami semmiképpen sem lehet öt. Hátul ugyanis pontosan ugyanolyan ülések vannak, mint elől, a kettő között pedig semmiféle pótlás nincs, így, aki illegálisan mégis középre kényszerül, az nem jár jól. Könnyen felmehet benne a pumpa. Ha értitek, mire gondolok…
Bemutattuk a countrynak is
A Káli-medencében, kicsit eltérve a kötelező útvonaltól, megálltunk Káptalantótiban. Itt készültek az igazán country-s képek a szürke marha bandával. Igaz, az egyedeket nem izgatta fel a kis négyajtós, minket néhány fokkal azért jobban.
A dombok között ugyanis egy aprócska gombra is figyelmesek lettünk. Ez volt a sport fokozat. Innen már nem volt megállás, 11 literes átlagfogyasztást produkáltunk, a MINI pedig egészen más értelmet nyert. Igazi autó vált belőle, a kis S betűnek köszönhetően. Ha odaléptem, ment, dinamikusan kanyarodott, szóval, úgy az igazi, na.
MINI-stick a legjobbaknak
Most egy olyan igazság következik, amivel (rajtam kívül) nyilván mindenki tisztában volt. Nemrég azt találtam mondani, hogy a MINI az az autó, amit mindenki akar, de végül senki sem vesz meg. Az ára miatt ezt az álláspontomat továbbra is fenntartom, de rájöttem, miért nyomulnak a menők, vagy sznobok és persze a wannabe sznobok MINI-vel.
Azért, mert a MINI egy brandet árul és ad el, nemcsak egy kocsit. Ugyanis a kaszton belüliek villogtatnak egymásnak, mint a kamionosok és a villamosok, MINI-s kulacsból isznak, MINI-s hátterük van (természetesen) a Macbookon, és az USB-stick-jük is egy MINI kulcsa. Ez mind az, amiért minden valamire való városi kozmopolita megzeberedik a kis kocsiért.
Bonus track: Timbo is zeberedik
Itt egy kis dal, amelyik bizonyítja, hogy a legmenőbbek bizony Countrymanre cserélik a spinneres Hummert is: