BMW X5 300-as tempóhoz 1
BMW X5 300-as tempóhoz 27


Nincs erősebb modell a BMW kínálatában, mint az X5 M. 555 lóerő gyorsítja kiemelkedő dinamikával a szabadidő-autót. Ám biztosan vannak olyan – közel-keleti – vevők, akiknek ez is kevés, máskülönben a Hamann nem fektetne energiát abba, hogy jelentősen növelje a 4,4 literes turbómotor teljesítményét.   

Kisebb összegért a német tuningcég kiiktatja az autóban beállított 250 km/órás sebességkorlátozást, miközben az új motorvezérlő programmal 610 lóerőre nő a teljesítmény, a nyomaték pedig 680 Nm helyett 780 Nm.

Ám aki a Flash Evo M néven futó modellt kéri, annak komolyabb beavatkozás jár, amely nyomán a teljesítmény 670 lóerőre, a nyomaték 950 newtonméterre emelkedik. Ekkor már semmi akadálya, hogy az X5-ös elérje a 300 km/órás sebességet, ami valljuk be, igen megdöbbentő látvány lehet.

BMW X5 300-as tempóhoz 28


Ekkora sebesség mellett a megállás sem hétköznapi feladat, ezért is kínál a Hamann kisautó-kerék méretű féktárcsákkal felvértezett új fékrendszert a szabadidő-modellhez. Ugyanakkor nem feledkeznek meg a stabilitásról sem, amit egyszerűbb 30 milliméteres ültetés vagy komplett új futómű beépítése javíthat, újak a 23 colos abroncsok is.

Nem kérdéses, aki ilyen autóra vágyik, az ezt meg is akarja mutatni másoknak. Gond egy szál se, a Flash Evo M komplett karosszériaátalakítással bír. Jobb hűtést biztosító lökhárító, ugyanilyen funkcióval bíró, karbon motorháztető, sárvédő-szélesítések, tetőspoiler kerül a gyári sportmodellre.

Az utastér sem emlékeztet régi önmagára, pedig nagyjából csak az anyagválasztás módosult, amellett, hogy átalakított kormány és 320-ig kalibrált sebességmérő került az X5-be.