Nem okozott csalódást az Euro NCAP töréstesztjén a legkisebb Audi sem, az A1 utascellája stabil maradt a frontális teszten. Jó térd- és combvédelmet biztosít az autó, további jó pont, hogy ezt az üléspozíciótól függetlenül teszi. Az oldalsó korlátos teszten a légzsákok ellenére is sérültek a bordák, emiatt a mellkasvédelmet csekélyre értékelték.
Megfelelőnek bizonyult ugyanakkor a mellkasvédelem a keményebb oszlopteszten, a ráfutásos balesetek során keletkező ostorcsapás-sérülések ellen szerény védelmet biztosítanak a fejtámlák. Maximális pontszámot kapott az A1 a hároméves gyermekek védelmére, az oldalütközési teszten a másfél- és hároméves gyermeket helyettesítő bábu is stabilan helyén maradt.
Az utasoldali légzsák opciósan kikapcsolható, a tesztpéldányokból ez a funkció hiányzott. Elég volt a kezelési útmutató is az Euro NCAP szakértőinek ahhoz, hogy megállapítsák, a kapcsoló környékén elhelyezett figyelmeztetések nem egyértelműek.
Maximális pontszámot kapott a lökhárító a gyalogosok lábának védelmére, a motorháztető éle viszont szegényes védelmet biztosít. Ahol elgázolt gyermek feje csapódhat a motorháztetőnek, ott a védelem jó, a felnőttek helyén rosszabb a helyzet. Szériafelszerelés az ESP, a biztonsági öv bekötésére figyelmeztető jelzés elöl-hátul működik, csak a sebességkorlátozó hiányzott a teljes boldogsághoz.
Audi A1 | |
Felnőttutas-biztonság | 90% |
Gyermekutas-biztonság | 79% |
Gyalogosvédelem | 49% |
Biztonsági segédeszközök | 86% |
Összeredmény | * * * * * |