A Forma-1-ben 2009-ben jelent meg a mozgásienergia-visszanyerő rendszer, a KERS, de a sokmilliós összegű és számtalan munkaórát igénylő fejlesztést mindössze négy csapat – a McLaren, a Ferrari, a Renault és a BMW – vitte pályára, és csak a wokingiak és a maranellóiak használták többször és eredményesen.
A csapatok megegyezése alapján idén senki sem használta a berendezést, de 2011-ben visszatér a KERS. A tavaly a Brawnnál a szerkezetet nem használó Jenson Button nagyon kíváncsian várja, hogy megismerkedjen a rendszerrel és bízik benne, hogy a McLaren által feltalált, az egyenesekben jelentős előnyt nyújtó F-csatorna betiltását kiegyenlíti majd a KERS.
„Jövőre már nem lesz F-csatorna, amiért kár, mert nekünk nagyszerű a rendszerünk. Én még sosem versenyeztem KERS-szel, de ez a csapat tavaly már használta, méghozzá eredményesen – nagyon jól tudom ezt, hiszen mindig jöttek rám a rajtnál (2009-ben)” – mondta az angol.
„Nagy tapasztalatuk van ezen a téren, ami szerintem előnyt jelent majd számunkra, és a Mercedesnek és a Force Indiának is, hiszen ők is Mercedes-motort használnak. Előnyben leszünk a Red Bull-lal és a Ferrarival szemben, ami nagyszerű. Az elején szeretnénk a lehető legnagyobb lépéselőnyt szerezni.”
A KERS visszatérése mellett aerodinamikai szempontból is változások jönnek jövőre, az F-csatorna mellett az állítható első szárny is eltűnik, helyette az elvileg az előzéseket segítő, mozgó hátsó szárny jön.
„Csak a hátsó szárnyat állíthatjuk majd az előzésekhez, amikor egy másodpercen belül leszünk a másik autóhoz képest, azaz ez nem fog javítani az egyensúlyon. Kár, hogy elveszítjük az állítható első szárnyat, mert jót tesz az egyensúlynak. A futam elején 150 kg üzemanyaggal kezdünk, a végén 5 kg marad, szóval jó nagy a változás, nem lesz így könnyű, sokan küszködnek majd alul- vagy túlkormányzottsággal, amin nem tudnak változtatni” – magyarázta Button, aki szerint a fenteik ellenére sem lesz radikális változás jövőre, a 2011-es autók a 2010-esekre építhetők.
„Az autó ezenkívül ugyanaz marad. Ha nincsenek nagy szabályváltoztatások, akkor az előző évi fejlesztések nagy része továbbvihető. Ez jó nekünk, mert erős csomaggal zártuk az évet. Persze mindig lehet fejlődni. Nagyon szeretnénk jövőre a Red Bull és Ferrari ellen küzdeni, ehhez pedig keményen kell hajtani, és mi pontosan ezt is tesszük. Nagyon izgat a jövő év!”