A SEAT továbbfejlesztette az Ibiza, a Leon, az Altea és az Exeo sorozatainak motorválasztékát. Az Ibiza modellek esetében az új, 105 lóerős, közvetlen befecskendezéses 1,2 TSI turbós erőforrás váltja le a korábbi 1,6 literes, 105 lóerős benzinest.
Az 1.2 TSI motor az Ibiza minden karosszériaváltozatához rendelhető. Alaphelyzetben ötfokozatú, manuális sebességváltó jár a motorhoz, de a kettős tengelykapcsolós DSG sebességváltó is rendelkezésre áll. A motor Ecomotive kivitelben is elérhető, ahol a motorleállító rendszer, valamint a fékezési és a motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás is megtalálható. Ez a modell átlagosan 5,1 liter benzint fogyaszt.
Érdekesség, hogy az Exeoból is nyugdíjba vonul a régi 1,6-os benzinmotor. Ebben a modellben azonban nem a fent említett 1,2-es turbómotor kerül a helyére, hanem egy 1,8-as. A turbófeltöltésű, közvetlen befecskendezésű benzinmotor teljesítménye 120 LE. Az új motor minden tekintetben felülmúlja elődjét.
A száz km/órás sebesség eléréséhez szükséges 10,6 másodperc kettővel kevesebb, mint elődje esetében, az Exeo végsebessége a korábbi 190 helyett immár 202 kilométer/óra. Mindemellett átlagos üzemanyag-fogyasztása mintegy három százalékkal, 100 kilométerenként 7,3 literre mérséklődött.
Utolsókként a SEAT Altea és Leon modellekből is búcsúzik a Volkswagen-konszern szivattyú-adagolóelem egységekkel (PD) szerelt, 2,0 literes dízelmotorja. Az új motor a korábbinál takarékosabb üzem mellett viszi a kocsikat, a Leon 4,8, az Altea és az Altea XL 4,9 literes átlagfogyasztással használható. A manuális sebességváltó mellett duplakuplungos automata is kérhető a motorhoz.