A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) a direkt kárrendezést szorgalmazza, amikor az ügyfél választhat, hogy a károkozó vagy a saját biztosítójával rendezi az autója kötelező biztosítós kárát – mondta Cselovszki Zsolt, a szövetség gépjármű szekciójának vezetője kedden sajtótájékoztatón Budapesten.

Új biztosítást vezetnének be az autósoknak 1
Új biztosítást vezetnének be az autósoknak 129


Felhívta a figyelmet arra: a mostani kötelező gépjármű- felelősségbiztosítási (kgfb) kampányban a kötelező biztosítás mellé kínált olcsó casco biztosításoknál figyeljenek az autósok arra, hogy milyen szolgáltatás jár a kisebb díjhoz. Annál a 400 ezer autósnál, aki az idén év közben vásárolt kocsit, már egységes a kgfb és a casco fordulónapja, így nekik egységes gépjármű-biztosítást kínálhatnak a biztosítók, ez lenne a jövő helyes útja – tette hozzá Cselovszki Zsolt.

A direkt biztosítás szerepelt a kgfb-törvény első változatában, de a biztosítók – egyetértés híján – kivetették abból. A kisebb biztosítók azzal érveltek akkor, hogy nem akarják megfizetni a nagyobb biztosítók által a szervizeknek adott magasabb óradíjat. Mostanra úgy változott a helyzet, hogy a díjversenyt a szolgáltatások versenyének kellene felváltania, ennek pedig feltétele a direkt biztosítás.

Papp Lajos, az FBAMSZ elnöke kitért arra, hogy a mostani kgfb-kampányban 24 ezer forintról 15 ezer forint körüli összegre esik az átlagdíj, és ez már veszélyezteti a kárrendezés színvonalát. Több biztosító máris bezárta a kárrendezési pontjainak egy részét.

Amíg tavaly nyolc céghez távozott a biztosítót váltók többsége, addig most négy biztosítóhoz áramlik a várhatóan kétmillió biztosítót váltó ügyfél zöme. Ezt nehéz lesz kezelni, márpedig, ha február közepéig nem fizeti be a díjat az ügyfél, akkor megszűnik a biztosítási védelme. Az utólag fizetendő fedezetlenségi díj pedig akár tízszerese is lehet a kgfb-díjnak.

Papp Lajos azt is szorgalmazta, hogy a jelenlegi éves kgfb-díjhirdetés helyett negyedévente módosíthassák a biztosítók a díjaikat.