Sikeresnek tűnik ugyanis a biztosítók ügyfélmegtartó stratégiája, melynek során a kiküldött díjértesítőikben jelentősen alacsonyabb díjakat ajánlanak az eddig fizetettnél.
Az ügyfelek a díjértesítőben átlagosan tíz-, de nemritkán több mint tizenöt százalékos díjcsökkenésről értesülnek, ami sokuknak elegendő ahhoz, hogy a további lehetőségeknek már ne nézzenek utána. Persze így is jól járnak, de az esetek többségében messze nem annyira, mintha egy egyszerű díjkalkulációt is elvégeztek volna. Ez esetben ugyanis 20-30 százalékos, vagyis több mint kétszeres megtakarítást is elérhetnének.
Ezért a szakértői oldal arra biztat mindenkit, aki eddig nem tette, bizonyosodjon meg róla, hogy valóban a számára legkedvezőbb biztosítást kapja-e. Mától azonban az ügyfélnek magának kell intéznie a felmondást – célszerűen faxon -, az alkuszok általában ugyanis tevékenységük ezt a részét hétfő éjfélig vállalták.