Állítólag V8-ast használnak
Állítólag V8-ast használnak

Állítólag V8-ast használnak

Állítólag V8-ast használnak


A Forma-1-ből történt távozása óta Európában nem igazán volt aktív a motorsportokban a Toyota. Valami azonban formálódik, a japán gyár bejelentette, hogy motorszállítói szerződést kötött a Rebellion csapattal.

Azt nem hozták nyilvánosságra, hogy a svájci csapat miféle motort kap, dízelt, benzinest, de az biztos, hogy a csúcskategóriában, vagyis az LMP1-esek között indulnak. Úgy hírlik, a japán Super GT bajnokságban futó Lexusokban használt 3,4 literes V8-ast építik a kocsikba. A kocsi vázát továbbra is a Lola szállítja az alakulatnak.

A Toyota korábban is próbálkozott Le Mans-ban, gyári csapatként legutóbb 1998-ban és 1999-ben. Akkor a volt Forma-1-es pilótákból (Thierry Boutsen, Martin Brundle és Ukyo Katayama) vezette a GT-One néven futó autót, amely azonban lemaradt a győzelemről.

1999-ben saját autóval indult a Toyota

1999-ben saját autóval indult a Toyota

1999-ben saját autóval indult a Toyota


Bár az idei Le Mans-on mindkét Rebellion autó kiesett, a csapat jövőre is ugyanazokkal a versenyzőkkel indul, így Neel Jani, Nicolas Prost, Andrea Belicchi és Jean-Christophe Boullion is a pilóták között van. A csapat közleménye szerint a céljuk a győzelem.

Persze ezúttal csak motorszállítóként vesz részt a Toyota, de vélhetően csak azért, hogy az első idény(ek)ben tanuljon, tapogatózzon. Ezt jelzi azt, hogy az első prototípusok már jó sok kilométernyi tesztkört megtettek, mielőtt most a bejelentés megtörtént volna. Vélhetően a Toyota nem akarja megismételni Forma-1-es pályafutását, ahol nemhogy bajnoki címet, de futamgyőzelmet sem szerzett a befektetett óriási összegek ellenére sem.  

Úgy tűnik, a Le Mans kezd jó irányba haladni, hiszen a két nagyágyú az Audi és Peugeot mellett az Aston Martin is egyre erősebb, a Toyota beszállása pedig tovább bővíti a gyártók sorát, amely az abszolút győzelemért folytatott harcot teheti izgalmasabbá.

Toyota GT-One belső felvétel