Michael Stoschek eredetileg saját rajongása kedvéért ölt milliókat abba, hogy feltámassza a Lancia Sratost, ám a Pininfarina által elkészített járgányért sokan érdeklődtek, ezért további 25 darab készül utcára és jön a versenyváltozat is.
Még nyár végén jelentették be, hogy az olasz tervezőstúdió segítségével a Ferrari F430 modell alapjaira elkészült az új Lancia Stratos, amelyhez a gyárnak nincs köze, egy dúsgazdag Stratos-rajongó ötlete valósult meg. November végén a Ferrari vezetője, Luca Di Montezemolo és az olasz gyárvezető mérnökei és tesztpilótája is kipróbálták az autót, mintegy áldásukat adva rá. Most hétfőn pedig a Paul Ricard versenypályán hivatalosan bemutatták a sportkocsit.
Egyelőre egyetlen darab létezik, de időközben Stoschek engedélyt adott a Pininfarinának a limitált gyártás beindítására. Az autó ára 500-600 000 euró (140-170 millió forint) között mozog. Ám nemcsak utcai kivitelben készülhet, versenyautóként is elkészítik.
Az olasz Danisi Engineering alakítja majd át versenyautóvá, GT2-es hosszú távú versenyek szabályainak megfelelően. Persze a biztonsági elemek, mint a bukócső vagy tűzoltó berendezés kellenek, de nem szükséges igazán az alapokhoz nyúlni, hiszen a Ferrari F430 is jól megy a GT2-es sorozatokban.
Az új Stratos alumínium központi vázra épül, amelyre karbonból készült a karosszéria, a jármű tömege mindössze 1247 kiló. Ehhez képest V8-as motorja 540 lóerős, amihez hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó és állítható differenciálmű kapcsolódik. 3,3 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 274 km/óra.
Makettként már el is készült az autó látványterve, ez látható a képeken. A Lancia Stratos eredetileg versenypályára született és vált legendává, majd kitört az utcára, most visszatér szülőhelyére.