Genesis néven új márkát vezethet be a Hyundai Motor Co. A feltörekvő dél-koreai autógyártó a japán versenytársak példáját követve a prémiumkategóriába készül az új modellsorozattal – írta szerdán a The Wall Street Journal (WSJ).
A New York-i gazdasági lap szerint az amerikai piacra a hetekben bevezetett Hyundai Genesis kupé és a hamarosan következő drága, 58 ezer dolláros (12,25 millió forint) áron induló Equus modell után további luxusautókkal jöhet elő a Hyundai, amely eddig viszonylag olcsó kocsikat gyártott.
Az új modellek várhatóan új márkanévvel jelennek meg. A társaság több forgatókönyvet dolgozott ki, a legvalószínűbbnek az tűnik, hogy a prémiumkategóriás kocsik nem Hyundai, hanem Genesis márkanéven futnak majd, az értékesítést viszont a Hyundai-szalonok végzik.
A WSJ szerint a dél-koreai cég jelenleg nagyjából ott tart, ahol a Toyota 20 évvel korábban, megbízható, stílusos kocsikat kínál viszonylag alacsony áron. A Toyota aztán a Lexus márkával megcélozta a prémiumkategóriát, ahová a Nissan is belépett az Infinitivel, a Honda pedig az Acurával, és mindhárman sikert értek el.
A Hyundai most a japán versenytársak nyomába szegődhet, és a luxusmárka révén tovább erősítheti a pozícióját az amerikai piacon, ahol az utóbbi két évben 50 százalékkal növelte részesedését, és a hatodik helyet foglalta el az értékesítés alapján összeállított listán.
Forrás: MTI