Az előzetes híreknek megfelelően összeolvadt a malajziai Proton autógyártó tulajdonában álló Lotusszal a Renault Forma-1-es csapata. Hivatalosan „stratégiai együttműködés” született a felek között, amelynek eredményeként a csapat új neve Lotus Renault GP lett, jövőre a legendás fekete-aranysárga festéssel indul.

A Lotus-csoport a Renault-tulajdonos Genii Capital partnere lett, névadó szponzorként 2017-ig segíti az istállót, illetve közös elégedettség esetén azon túl is. Nem teljesen világosak a megállapodás részletei, mindenesetre a Renault „motorszállítóként és mérnöki szakértelmével” továbbra is a sorozatban marad, neve pedig kiemelt helyen szerepel a fényezésen.

Ugyanakkor a Renault maradék tulajdonrésze is a Genii Capitalhöz került, vagyis mostantól igazából csak háttérszereplője a Forma-1-nek. Bonyolítja a helyzetet, hogy az ismert névhasználati viták miatt Lotusként már van egy csapat a mezőnyben, amelynek motorszállítója szintén a Renault lesz jövőre és az előzetes nevezési listán Tony Fernandes alakulata is Lotus-Renault-ként szerepel.

Ennek az ügynek még biztosan lesz néhány fordulója, a Lotus mindenesetre jövőre hivatalosan is visszatér a Forma-1-be. „Idei kiváló munkánk elismerése ez a szerződés, amely nemcsak szponzorációról, hanem új befektetésről is szól egy fényes jövő számára” – örvendezett a Genii Capital elnöke, Gerard Lopez.

„Mindannyian tudatában vagyunk annak, hogy sok félreértést szült márkanevünk eddigi használata az F1-ben” – fogalmazott a Lotus vezérigazgatója, Dany Bahar. „Örömmel tisztázzuk hivatalosan is pozíciónkat, mi vagyunk a Lotus és visszatértünk.” A Tony Fernandes-féle Lotus-garnitúra szintén a fekete-aranysárga festéssel kívánt indulni jövőre, a csapat hivatalosan még nem reagált a fejleményekre.

A Renault Lotusszá alakulásával eltűnt a festésről a Lada neve, ez kérdésessé teszi, hogy Vitalij Petrov maradhat-e a gárdánál, Robert Kubica pozíciója ugyanakkor betonbiztos.

A kép további árnyalása érdekében érdemes megjegyezni, hogy az eredeti Team Lotust alapító Colin Chapman a sportkocsigyártó céget a Forma-1-es csapattól mindig is teljesen külön kezelte, azaz a Lotus Cars korábban semmilyen formában nem vett részt az F1-ben, továbbá azt, hogy a Fernandes-féle Lotus Racing idén bírta a Chapman család támogatását, a jövőre használni kívánt „Team Lotus” nevet pedig az 1994-ben megszűnt eredeti csapat jogtulajdonosától vásárolta meg.