A Škoda 2010-ben annyi autót értékesít, amennyit még soha egyetlen esztendő során. A cseh gyártó az év első 11 hónapja alatt 12,3 százalékkal több, összesen 702 400 autót szállított ki vásárlóinak, amellyel már most felülmúlta teljes tavalyi volumenét, amikor januártól decemberig 684 200 autót adott el. A Škoda idén első ízben átlépi a 700 ezer darabos határt.

„A Škoda növekedése egyre intenzívebb, s az idén már jó eséllyel lép a két számjegyű tartományba” – húzta alá Jürgen Stackmann, a Škoda Auto igazgatótanácsának értékesítés és marketing területeiért felelős tagja. „Értékesítésünk novemberi jelentős bővülésével jó úton haladunk idei 750 ezer darabos értékesítési előrejelzésünk teljesítése felé, ami szilárd alapként szolgálhat majd az elkövetkező évekre kitűzött, nagyra törő céljaink megvalósításához.”

A sikerben alapvető része van, hogy változatlanul nagy tempóban nőnek a kiszállítások Indiában, Kínában és Oroszországban, a Škoda mindhárom országban tekintélyes, két számjegyű növekedést könyvelhetett el. Indiában az első 11 hónap eladásai 33,3 százalékkal, Kínában 56,2 százalékkal emelkedtek az előző év azonos időszakához képest. Oroszországban pedig 37,9 százalékkal több Škoda talált gazdára.

A Škoda Auto Közép- és Kelet-Európában is javította pozícióit, Magyarországon +11,4 százalékkal növelte kiszállításait, illetve piaci részesedését idén. A Škoda 4050 autót adott el nálunk 11 hónap alatt, amivel a második a személyautó-értékesítési listán.