A téli időjárás a balesetek számának megnövekedésével jár együtt. Az ilyen káresetek a céges autókat sem kerülik el, és ilyenkor kisebb-nagyobb sérülés miatt a vállalkozások egy időre nélkülözni kénytelenek a gépkocsikat. Sok cég felkészül az ilyen esetekre, mások csak a baj bekövetkeztekor veszik számba, mit is tehetnek. A KBC Autolease szakértői összegyűjtötték, milyen segítségre számíthatnak ilyen esetekben a cégek.
A casco biztosítások egy része tartalmaz olyan szolgáltatást, amellyel a biztosítottak egy bizonyos időszakra elszámolhatják a csereautó bérlésének költségeit. A flottakezelők az assistance szolgáltatással rendelkező ügyfeleiknek egy koccanásnál, karambolnál a helyszínen igyekeznek segíteni a továbbjutásban. Ha az autó mozgásképtelen, gondoskodnak az elszállításáról és csereautóról.
„Tapasztalataink szerint a céges flották többsége köt olyan szerződést, amely meghibásodás esetén csereautót ad a cégnek. Ezzel a szolgáltatással kiküszöbölhető, hogy valamelyik munkatárs ne tudja ellátni a feladatát az alatt az idő alatt, amíg sérült autóját javítják” – mondta el Zs. Nagy István, a KBC Autolease üzletág igazgatója.
Nagy flottával rendelkező cégeknél felkészülnek a gyakori törésekre, meghibásodásokra, és erre az esetre közös használatú autót tartanak fenn. Száz feletti gépkocsival rendelkező járműpark esetén rendszerint javasolják ügyfeleiknek, hogy a flottában legyen egy olyan autó, amely arra az esetre vonható be, ha valamelyik munkatárs munkaeszköze sérülés miatt egy rövid ideig nem használható.
Ha már megtörtént a baj, nem mindegy, mennyi időre marad autó nélkül egy-egy munkatárs. A téli koccanások többségénél csak kisebb javításokra, egy-egy elem cseréjére van szükség, de az autó még használható. A flottakezelők a szervizekkel egyeztetve igyekeznek a legrövidebb időre kivonni a forgalomból a még működőképes autót, és csak arra az időpontra szállítják a szervizbe, amikor a szükséges alkatrészek megérkeztek, és a szerviz fogadni tudja a gépjárművet.