Bár Magyarországon az állami koncepció teljes hiánya miatt az autógyártók egyelőre gyakorlatilag épp csak érintgetik az elektromos autózás témáját, nem minden keleti blokkos európai ország ilyen bizonytalan. A bulgár Dynamo Sliven autó- és gépipari vállalat meglehetősen speciális beruházásra szánta el magát. A cég szélgenerátorok és elektromos autó-motorok fejlesztésén dolgozik, az új termékeket már jövőre bemutatják a nagyobb ipari kiállításokon, vásárokon.
Jelenleg a bulgár szélerőmű-parkok szállítója a német Siemens és a dán Vestas, bulgária 380MW teljesítményt vesz ki a szélből. A Dynamo Sliven úgy gondolja, miért ne részesedjen a hazai ipar is a fejlődő piacból. Új, főleg az automobilizmus átalakulására alapozott termékeit a hazai piac mellett az USA, Oroszország és Ukrajna piacára szánja.
Nem csak ez a cég lát lehetőséget az elektromos autókban Bulgáriában. A kínai Great Wall a múlt hónapban leplezte le a Lovecsben létesítendő elektromos autó-összeszerelő üzemének tervét.
Idén februárban egy brit befektetési alap egy százmillió levás (kb. 50 millió euró) sztara zagorai elektromos autógyár-beruházás terveiről számolt be Bojko Boriszov miniszterelnöknek.