A Lotus Renault GP tegnap jelentette be, hogy az idén bemutatkozott Vitalij Petrovval 2012-ig szerződést hosszabbított a csapat. Az orosz pilóta interjút is adott az új igazolás alkalmából.
Vitalij, milyen érzés, hogy leigazolt a csapat?
Nagyszerű. Nagyon sokat tanultam idén, és tudom, hogy 2011-ben erősebb leszek. Nagyon büszke vagyok rá, hogy tagja lehetek a csapatnak, és el vagyok rá szánva, hogy megháláljam a belém vetett bizalmat.
Visszatekintve, mit élveztél legjobban a bemutatkozóidényedben?
Sok különleges pillanat volt. A sanghaji versenyt sosem felejtem el, akkor szereztem az első pontjaimat, miután megelőztem Schumachert és Webbert is. Aztán az is fontos lépés volt számomra, amikor Törökországban először sikerült bejutnom a Q3-ba. És persze a magyarországi futam, amelyik talán a legjobb hétvégém volt, akkor minden összejött.
Hogyan változott az életed, amióta F1-pilóta vagy?
Sokkal többet utazok és sokkal kevesebb idő jut önmagamra, de nem panaszkodom, mert imádom, amit csinálok. Amikor beülök az autóba, még most is úgy érzem magam, mint egy kisgyerek karácsonykor. Az élet nem olyan könnyű, mint egyesek hiszik, az F1 sokkal többől áll, mint a vezetés, de lenyűgöző élmény, nagyon szerencsés vagyok, hogy a 24 pilóta egyike lehetek.
Otthon érzed magad a csapatnál?
Igen, egyértelműen. A korábbi pilóták mindig azt mondták, hogy itt különleges atmoszféra van és én is csak egyetérteni tudok ezzel. A csapat nagyon barátságos és nyílt, igazán jól kijövök a srácokkal.
Hogy érzed, növekszik az F1 támogatása Oroszországban?
Egyértelműen. Hétről hétre egyre nagyobb támogatást kapok a hazámból. Sőt, nemrég az egyik legnagyobb életmódmagazin is beválasztott a tíz legvonzóbb facér orosz férfi közé! A Forma-1 érezhetően egyre népszerűbb, hamarosan pedig már saját nagydíjunk is lesz, ami még tovább növeli az érdeklődést. Még a miniszterelnökünk, Putyin is belekóstolt az F1-be, amikor nemrég kipróbált egy Renault-t.
Mik lesznek 2011 legnagyobb kihívásai?
Jó néhány változás lesz, amihez alkalmazkodnia kell a csapatnak: új gumik, mozgó hátsó szárnyak és a KERS is, amit én még sosem használtam. Indiában pedig új futam lesz. Lesz mihez alkalmazkodni, de valószínűleg jobb is lesz a versenyzés ezektől. A szélcsatornában már láttam az új autót, nagyon ígéretes. Az új színeinkért is odavagyok, alig várom, hogy újra versenyezzünk!
Mi a célod a második idényedben?
A cél, hogy jobb versenyzővé váljak, egyenletesebben teljesítsek. Idén hibáztam néhányszor, pontokat veszítettem, tudom, hogy ezen a téren javítanom kell. Azt hiszem, bizonyítottam, hogy gyors vagyok, de az egész hétvégén megbízhatónak is kell lennem, mindig ki kell hoznom a maximumot.
Mik a terveid a februári teszteket megelőző hónapra?
Arra gondoltam, hogy pár napot eltölthetnék Maranellóban, de szóltak, hogy ez talán nem a legjobb ötlet… De komolyra fordítva: a sűrű év után most hazamegyek, hogy a családommal és a barátaimmal legyek. Most fel is töltődhetek. Már most is keményen edzek, és sokat kell még dolgoznom, hogy készen álljak a következő idényre. Januárban megyek a gyárba, találkozom a mérnökökkel és rám szabjuk az ülést.