Ugyan az eredmények alapján a Virgin előtt végzett, a Hispania a 2010-es idény egyértelmű sereghajtója volt. A kiscsapat egy „tragacsot” kapott az autóját építő Dallarától, és az együttműködés megszakítása után gyakorlatilag egész évben nem fejlesztett semmit. A pénzügyi háttér szűkösségét jól mutatta az is, hogy az idény második felében a pilótafelállásról nem a tehetség és a tudás, hanem nyilvánvalóan a versenyzők mögött álló szponzorok fizetési hajlandósága döntött.
A HRT 2010 második felében a volt Toyota-csapattal próbált partnerségre lépni, a kölniek azonban a kifizetetlen számlák miatt felmondták az együttműködést.
Egyelőre nem tudni, honnan szerez autót a Hispania 2011-re, de a tulajdonos, Jose Ramon Carabante szerint nincs ok az aggodalomra, a tervek szerint haladnak a felkészüléssel, nem is csak 2011-re, de hosszabb távra terveznek már.
„Egyértelmű, hogy ott leszünk a rajtrácson” – mondta a spanyol Marcának. „Folyamatosan fejlődni akarunk. A következő pár évben szeretnénk lépésről lépésre konszolidálni a csapatot, és mindig egy lépéssel tovább jutni a korábbi eredményekhez képest.”
„Ez egy hosszú távú projekt, mindig igyekszünk tanulni, meglátjuk, két-három év múlva megszilárdul-e annyira a csapat, mint eredetileg terveztük.”
A Hispaniánál idén négy pilóta – Bruno Senna, Karun Chandhok, Sakon Yamaoto és Christian Klien – is vezetett, de Carabante arra utalt, hogy a 2011-es versenyzők nem közülük kerülnek majd ki, a döntéssel pedig nem sietnek, sok jelölt közül választhatnak.
„Változások lesznek a pilótafelállásban. Több versenyzővel is tárgyalunk, öt-hat pilótával, nem kapkodunk. Januárig nem jelentünk be semmit, mert a legjobb opciót keressük. Sok lehetőség van és mi a legmegbízhatóbb versenyzőket akarjuk, csak úgy, mint ahogy a legmegbízhatóbb autót.”
Carabante igyekszik szerény, kemény munkával talán teljesíthető célokat kitűzni 2011-re, szeretné, ha a Hispania jövőre ott tartana, ahol idén a Lotus járt.
„Realistának kell lennünk. Egy lépéssel kell előrébb jutnunk annál, ahol idén voltunk, ennyi. Az él közelébe jutás csak álom, utópia. A pontszerzés is nagyon nehéz, de szeretnénk valahol a Toro Rosso, a Force India és a hasonló csapatok mögött lenni.”