Az olasz Autosprint magazin úgy tudja, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a versenyzők fejét védő plexi szélvédő Forma-1-es bevezetését fontolgatja. A lap szerint az eszköz nagy teherbírású lenne, állítólag egy Forma-1-es autót is képes lesz megtartani. (A kép az Autosprint saját elképzelését ábrázolja.)
A biztonsági megoldás esetleges bevezetése először a 2007-es Ausztrál Nagydíj után merült fel, miután David Coulthard Red Bulljának kereke csak centikkel kerülte el a williamses Alex Wurz fejét egy balul sikerült előzésnél.
2009-ben újabb szomorú esetek világítottak rá, hogy az egyébként szuperbiztonságos formaautókban a pilóták feje továbbra is veszélyben van: júliusban a Forma-2-ben versenyző Henry Surtees veszítette életét, amikor fejen találta egy elszabadult kerék, majd alig pár nappal később Felipe Massa szenvedett súlyos fejsérülést, amikor a Magyar Nagydíj időmérőjén egy Rubens Barrichello autójából kiesett, 0,8 kg-os rugó találta el a homlokán.
A legutóbbi lökést a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj adta: Michael Schumacher hajszállal úszta csak meg a potenciális halálos sérülést, amikor Vitantonio Liuzzi Force Indiája szemből mászott fel a Mercedesre.
A szél- vagy még inkább fejvédők bevezetése természetesen nem könnyű kérdés, hiszen a pilóták esetleges menekülését és mentését nem akadályozhatja az új biztonsági eszköz, valamint aerodinamikai szempontból is kihívást jelentene a kasztnira kerülő új elem.