Eddig csak hétköznapi, izgalommentes autókat láttunk a Hyundaitól, de a dél-koreai autóipar meg akarja mutatni, hogy máshoz is értenek. Az egyik meglepetés a Genesis Coupé európai bevezetése
Két Hyundai kupé érkezik tavasszal. A kisebbik akkora, mint a Honda CR-Z

Két Hyundai kupé érkezik tavasszal. A kisebbik akkora, mint a Honda CR-Z

Két Hyundai kupé érkezik tavasszal. A kisebbik akkora, mint a Honda CR-Z


Kétféle sportautót vezet be jövőre a Hyundai. Április környékén várható mindkét modell magyarországi rajtja, erősen eltérő kategóriákban.

Megvalósul a Veloster

A kisebbik a Veloster tanulmányautó szériaváltozata, amely megőrzi a koncepcióautó dimenzióit.

Nagyjából Honda CR-Z méretű sportkupét kell elképzelni, amely a Hyundai-Kia konszern kisautóinak (i20, Venga) padlólemezére épül.

Elsőként a kis sportkupé az ix35-ben nemrég debütált, az SUV-ban 135 lóerős 1,6-os szívómotorral riogatja majd a gyér konkurenciát, köztük az Alfa MiTót és a VW Sciroccót. Később megjelenik benne ugyanez a blokk turbófeltöltéssel, jóval nagyobb teljesítménnyel – mondta Markó Zoltán, a Hyundai importőr operatív igazgatója.

Nem látszik rajta, de az i30 lépcsőshátú változata az újdonság

Nem látszik rajta, de az i30 lépcsőshátú változata az újdonság

Genesis Coupé: sportautó, ahogy kell

Észak-Amerikában rövid ideje létezik a Hyundai prémiummárkája, a Genesis. A Genesis Coupé Európában, ezen belül Magyarországon is kapható lesz, kétféle motorral. A kétliteres négyhengeresből turbóval sikerült kihozni a 210 lóerőt, ami 8,0 másodperces százra gyorsulásra elég.

Professional driver, closed circuit: jogos a sablonszöveg, mert Rhys Millen, a hírneves drifter keni a pályán az utcai Genesisnek

A Genesis Coupé főleg a 3,8 literes, 303 lóerős motorral juthat közel a Nissan 370Z-hez. A V6-os sportkupé 6,3 másodperc alatt gyorsul százra, ha a vezető a 361 Nm-es nyomatékkal nem füstöli el a gumikat.

A Hyundai komolyan vette magát, ezért a Genesis hátsókerék-hajtású. Az autó súlyelosztása nincs távol az ideálistól: 55:45 az arány az első kerekek javára.

A futómű elöl MacPherson rugós tagos, aminél igényesebb volna egy kettős keresztlengőkaros megoldás, a hátsó ötlengőkaros felfüggesztés viszont magas konstrukciós értékű.

Lesz lépcsőshátú i30

Nyáron még két újdonságot mutat be az importőr. Az egyik az i30 lépcsőshátú változatának tekinthető, elsősorban a flottavásárlóknak szóló szedán.

Európai neve még nem dőlt el, lehet Elantra vagy Avante is, mindenesetre egy lépcsőshátú, Ford Focus kategóriájú autó.

Várhatóan júniusban debütál a márka új csúcsmodellje, az i40. A Sonatát leváltó újdonságból kombi is lesz, sőt, a kombi jön meg először, mert az európai flottapiacon ez az elsődleges, nem a lépcsőshátú. Az ix35 után az i40-ben is benne lesz az új, 1,7 literes turbódízel, részleteket még nem tudni az autóról.