A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley 2009-ben drasztikus pénzügyi megszorításokat akart bevezetni a Forma-1-ben, az angol azt szerette volna, ha a csapatok mindössze évi 40 millió fontból gazdálkodtak volna.
A terv akkora ellenállást váltott ki, hogy a csapatok a Ferrari vezetésével egészen az F1-ből való kilépésig jutottak, így az elképzelés – és vele végül Mosley is – megbukott, helyette egy közösen kidolgozott és önként vállalt költségcsökkentési programot, az ún. forráskorlátozási egyezményt (Resource Restriction Agreement – RRA) vezettek be.
A német Auto Motor und Sportnak nemrég adott interjújában Mosley azt állította, hogy tudomása szerint a Red Bull már igyekszik kibújni a korlátozás alól, azaz az RRA megbukott.
„Az RRA hatása minimális – a csapatok épp ezért mentek bele. A FOTA (a csapatok szervezete) legutóbbi, csütörtöki ülésén a Red Bull már felmentést kért. Ha ez igaz, ez csakis azt jelentheti, hogy többet költöttek a megengedettnél, és most ehhez kérik a többiek jóváhagyását. Kíváncsi vagyok, mit mondanak majd erre” – magyarázta az exelnök.
„Mondok egy példát: ha a csapatok létszámát egy konkrét számban korlátoznák, legyen mondjuk száz fő, akkor elég pénzzel a zsebemben megszerezhetem a száz legjobb embert. A gazdag csapatokkal szemben most sincs esélye senkinek. Csakis a költségplafon működhet. A nagyobb költségvetés olyan, mintha nagyobb motorja lenne a csapatnak” – mondta Mosley, hozzátéve, hogy csakis a Ferrari iránti lekötelezettsége miatt nem erőltette tovább az ügyet tavaly.
Emlékezetes, hogy 2008-ban a brit News of the World bulvárlap leplezte le, hogy Mosley prostituáltakkal vett részt szado-mazo játékokban. Az FIA elnöke természetesen személyiségi jogi pert indított a lap ellen, és ebben az ügyben a Ferrari is teljes mellszélességgel támogatta – ő tavaly ezért „cserébe” nem akarta kiközösíteni az F1-ből való kiugrást szervező olasz csapatot.
„Az volt a tervem, hogy mindenképpen keresztülverem a költségplafont a többi csapattal, még ha a Ferrari a kiszállással is fenyeget. Megkockáztattam volna, mert tudtam, hogy valójában úgysem mennek. De ott volt az ügyem a lappal – a Ferrari volt az egyetlen csapat, amely akkor lojális volt hozzám, szóval nem tehettem velük ilyesmit.”
A fentiek ellenére Mosley továbbra sem túl nagy barátja a ferraris Luca di Montezemolo ötleteinek, aki szerint a lassú kiscsapatok helyett az élcsapatoknak kellene inkább három autót indítaniuk:
„Egyszer azért panaszkodik, hogy az új csapatok túl lassúak, aztán azzal jön, hogy többet kellene tesztelni, amitől viszont tovább nőne a különbség. A harmadik autó teljesen nonszensz, csak még több hatalmat adna a nagy csapatok kezébe, mind sport, mind politikai szempontból. És az F1 szellemével is ellentétben áll. Az F1-nek friss vérre van szüksége, új csapatok nélkül elpusztulna. Lucával az a gond, hogy sosem épített még csapatot az alapoktól, fogalma sincs, milyen nehéz ez. Az F1-nek így is sok problémája van, Luca pedig csak tetézi őket.”