A szombati hivatalos rajtceremónia után vasárnap már a száguldásé volt a főszerep a 2011-es Dakar-ralin. A mezőnynek Victoriából Cordobába kellett eljutni. Az összesen 482 km hosszú útból a motorosoknak és a quadoknak 192, az autóknak és a kamionoknak 222 kilométer volt a gyorsasági szakasz távja.

A címvédők hozták a formát a Dakaron 1
A címvédők hozták a formát a Dakaron 21


Az autósok mezőnyében a tavalyi győztes, Carlos Sainz rajtolhatott elsőként. A volkswagenes az összes ellenőrző pontnál a leggyorsabbként száguldott és 2 óra 18 perc 30 másodperc alatt elsőként teljesítette a mért távot. A korábbi ralivilágbajnok sikere aligha meglepő, hiszen a szakasz egy része a korábbi Argentin-rali pályáihoz volt hasonlatos.

„Nagyjából a 20. kilométertől nagyon esett. Onnantól aztán nem láttunk semmit. Problémánk volt az ablaktörlőkkel, amelyek nem működtek rendesen. Nagyon örülök, hogy vége ennek a napnak” – értékelt a spanyol.  

Sainz legközelebbi riválisa a kilencszeres Dakar-győztes, Stéphane Peterhansel volt. A BMW-vel induló francia másfél perc hátránnyal zárt, az elején még száraz, majd a második felében az esőtől sárrá változtatott pályán.

A címvédők hozták a formát a Dakaron 22


„Nehéz kezdés volt. Amikor megjött a vihar, a talaj helyenként olyan volt, mint az agyag, szóval nem volt tapadás. Olyan volt, mintha tojásokon mennénk, s ez lelassított minket, de ügyelnünk kellett rá, hogy ne veszítsünk túl sok időt. Ha túlzottan visszavettünk volna, azonnal érkezett volna a „büntetés”. Egy kicsit odacsaptuk az autó hátulját, de semmi komoly.”

Peterhanselt az eredménylistán a VW további három versenyzője követi, majd következett a hummeres Robby Gordon. Az amerikai komoly hátrányba került a sáros pályán, tekintve, hogy az ő versenyautójában csak a hátsó kerekek hajtottak. Hátránya már több mint 11 perc.

Nem sikerült túl jól a MINI bemutatkozása sem. A Guerlain Chicherit vezette autón nagyon hamar megjelentek a műszaki hibák, először a hűtési gondok miatt elkezdett melegedni a motor, így többször meg kellett állnia, később a fékkel akadt gondja. Hátránya máris közel egy óra.

A hajnalban rajtoló motorosoknál az esélyesek hozták a tempót. A tavalyi győztes Cyril Despres második lett megelőzve a szintén KTM-es, többek között a 2009-es Dakart is megnyerő Marc Comát. A leggyorsabb viszont, kisebb meglepetésre Despres „vízhordója”, vagy ha úgy tetszik, mozgó alkatrészbázisa, Ruben Faria volt. A portugálnak ez volt a második szakaszgyőzelme dakaros pályafutása során, az előzőt a tavalyi Dakar utolsó szakaszán gyűjtötte be.

„Arra törekedtem, hogy az elejétől a végéig jó tempóban hajtsak. Ez a szakasz nagyon hasonlít azokhoz, amiket általában Portugáliában látok, ami a végén kifizetődött” – értékelt Ruben Faria, aki négy ellenfelét is leelőzte a pályán.

A címvédők hozták a formát a Dakaron 23


„Egy kicsit túl korán kezdődött a mai nap” – tette hozzá Cyril Despres. „A reggel három órai kelés egy kicsit kemény volt, de a körülmények rendben voltak. Remek bemelegítő szakasz volt ez. Jó formában vagyok, minden rendben.”

A quadosok között nyilvánvalóvá vált, hogy nem lesz címvédés. Nem az a fő gond, hogy Marcos Patronelli csak 25. lett, hanem az, hogy a szakasz rajtjához két óra késéssel ért oda. Az argentin versenyző a felkészülés során, alig egy hónapja eltörte mindkét szárkapocscsontját és ez nem jött rendbe mostanra. Így a testvérén, Alejandrón a sor, hogy „megvédje a család becsületét”. Ő ötödik lett a szakaszt simán nyerő cseh Josef Machacek mögött.

A kamionos mezőnyben a hatszoros győztes Vlagyimi Csagin nyert a nyitó napon, megszerezve 57. szakaszgyőzelmét. A kamazos Ales Loprais Tatráját és csapattársát, Firdaus Kabirovot előzte meg. Nagyjából Loprais az egyetlen ellenfele az orosz armadának, tekintve, hogy Wulfert Van Ginkel műszaki hiba miatt nem tudott elrajtolni, Gerard De Rooy pedig a 72. kilométernél túl nagyot ugratott és megsérült a háta. Ő is feladta.

A 2011-es Dakar-rali állása az első szakaszt követően:

autósok:
1. Carlos Sainz, Lucas Cruz (Volkswagen) 2:18:32 óra
2. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (BMW) 1:31 perc hátrány
3. Nasser Al-Attijah, Timo Gottschalk (Volkswagen) 2:16 p h.

motorosok:
1. Ruben Faria (KTM) 1:58:02 óra
2. Cyril Despres (KTM) 29 mp hátrány.
3. Marc Coma (KTM) 1:15 p h.   

kamionosok:
1. Vlagyimir Csagin (Kamaz) 2:44:22 óra
2. Ales Loprais (Tatra) +4: 41 perc hátrány
3. Firdaus Kabirov (Kamaz) +5: 52 p.h.
    

Hétfőn a Cordoba és San Miguel de Tucuman közötti 764 km-es szakasz vár a mezőnyre.