A korábban a BMW-nél dolgozó, idén a Hispaniához igazolt F1-es mérnök, Toni Cuquerella a valenciai műszaki egyetemen tartott előadásában arról beszélt, hogy az F1-be 2011-ben visszatérő KERS valójában egyáltalán nem hatékony, mindössze a csapatok mögött álló autógyártók marketingfogása.
„A KERS egy divatos zöld technológia, amivel több autót lehet eladni. Nem hatékony, de a nagy gyártók ezzel szeretnék eladni az autóikat” – idézte a szakembert a spanyol Motor21.com. „Sok gyártó marketingosztálya a KERS-szel szeretné igazolni az F1-es befektetéseit” – tette hozzá.
A mozgásienergia-visszanyerő rendszert 2009-re vezették be a Forma-1-ben, és annak ellenére, hogy a Honda (Brawn GP), a Toyota, a BMW, a Renault és a független Williams is súlyos milliókat ölt a fejlesztésébe, pályára csak a BMW, a Renault, a Ferrari és a McLaren vitte, tartósan pedig csak az utóbbi két csapat használta.
A hibrid rendszer jövőre nem kötelező jelleggel tér vissza, az eddigi hírek alapján a kiscsapatok nem is tervezik az azonnali használatát.