A Mercedes-Benz nyilvánosságra hozta az első információkat a megújult C-osztályról, az autó küllemében és műszaki tartalmában is hordoz újdonságokat. Összesen 2000 alkatrész más, mint elődjében. A típust viszonylag könnyű lesz megkülönböztetni 2007-ben bemutatott – és azóta több mint egymillió darabban értékesített – elődjétől, hiszen nemcsak a lökhárító változott meg, de a fényszórói is új formát kaptak. Utóbbi bi-xenon kivitelben is elérhető, amely természetesen adaptív rendszerű, vagyis alkalmazkodik a körülményekhez. Nem hiányzik a nappali menetfény sem.
További újdonságok, a hátsó lökhárító új formája, az átalakított LED-es lámpák és az a tény, hogy a motorháztető immár alumíniumból készül. A formai módosítások nemcsak az érdeklődés és az értékesítés fenntartása miatt eredményesek, de javult az autó alaktényezője, amely 0,26, s ezzel a Mercedes állítása szerint a kategóriája legjobbja.
Az utastérben is több apróságot vehetünk észre, így a kissé módosított szellőzőket vagy az átrajzolt műszeregységet, de új a kormány is, ezt a CLS-ből emelték át. Ezen túlmenően több kapcsoló és gomb kap fémes díszítést, fokozva a prémiumérzést.
Öt új biztonságtechnikai elektronikával gazdagodott a modell kínálata, így megjelent az Attention Assist, amely a vezető ébersége felett őrködik és egy kávéscsésze-motívumot jelenít meg a műszerfalon, ha úgy érzi, a vezetőnek pihennie kell, az Adaptive Highbeam Assist pedig az éppen optimális fénycsóvát vetíti az autó elé. Emellett elérhető már a parkoló asszisztens, sávtartó elektronika és a holttérfigyelő rendszer is.
Ugyanakkor már az összes hátsókerék-hajtású kivitelben széria a motorleállító start&stop rendszer. Ám nemcsak ez segíti takarékosabban üzemelni a járműveket, de e cél miatt az összes váltó áttételét hosszabbra módosította a gyár, ugyanakkor az összes benzinmotort közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel látja el. Így a Mercedes az összes C-osztályos modelljét Blue Efficiency utónévvel forgalmazza.
Összesen négyféle teljesítményű (156, 184, 204, 306 lóerővel) benzinmotor és öt dízel (120, 136, 170, 204, 231 lóerő) kerül az új C-osztályba. Benzinesből a legerősebb, dízelből a két, kétszáz lóerő feletti teljesítményű rendelhető négykerék-hajtással is. Átlagosan 15 százalékkal takarékosabbak a motorok, amelyek mindegyike elérhető hétfokozatú, automata sebességváltóval.
A kínálat egyetlen teljesen új motorja a C 350 Blue Efficiency néven futó modell V6-osa, 306 lóerő teljesítménnyel és 370 Nm nyomatékkal. A szabvány szerint, átlagosan 6,8 litert fogyasztó típus hat másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig 250 km/óra.
A megújult Mercedes-Benz C-osztály januárban a Detroiti Autószalonon mutatkozik be először, majd egy hónappal később Genfben is kiállítják. Az autó értékesítése tavasszal indul.