Bár eredetileg a 2011-es Dakar legnehezebb szakaszát szánták a résztvevőknek a szervezők a pihenőnapot követően, ám vasárnap a tervezett 631 kilométeres gyorsaságit 272 km-esre rövidítették, így az a legrövidebb idei gyorsasági lett. Ám az Arica-Antofagasta közötti szakaszra így sem lehetett panasz, mert rengeteg ugrató tarkította, de főként, mert borzasztóan poros volt, s így alig lehetett látni, volt, akinek ez nem is tetszett.

Szorul a hurok a Dakar-ralin 1

„Igazán technikás szakasz volt. Volt egy tisztán motokrossz rész is benne… szép, de igen nehéz. Az első részen szenvedtem, mert Ruben Faria mögött voltam és sok port kaptam, nehéz volt leelőzni őt. Ám az utolsó részen, a puha homokban már a saját tempómban mehettem” – mondta Coma.

Szorul a hurok a Dakar-ralin 2
Szorul a hurok a Dakar-ralin 52


Persze, aki otthon van, az vakon ismeri a vidéket, nem számít a por. Legalábbis ezen a szakaszon a chilei Francisco Lopez volt a leggyorsabb motoros. Az összetettben harmadik helyen álló versenyző percekkel került közelebb a végső győzelemért csatázó KTM-es sztárokhoz. Ez volt Lopez első szakaszgyőzelme idén, összességében már az ötödik.

Tekintve, hogy Cyril Despres végzett ezúttal a második helyen, a címvédő franciának is sikerül visszahoznia valamennyit az utóbbi szakaszokon összeszedett lemaradásából, az összetettben vezető, ezúttal harmadik Marc Comával szemben. A különbség még hét perc fölötti, de egy apró műszaki vagy navigációs hiba is eltüntetheti ezt egyetlen nap alatt.

„Többségében jó nap volt ez motornak és embernek egyaránt. Pályafutásom során ez volt az egyik legjobb napom motokrossz stílusú versenyzést illetően. Nemcsak csodaszép volt a szakasz, de fantasztikus volt azon hajtani is. Valóban remek nap volt, még az eredmény tekintetében is” – mondta Despres.

Szorul a hurok a Dakar-ralin 53


Az autósok mezőnyében folytatódott a korábban megismert forgatókönyv. A Volkswagenek rendíthetetlenül nyomulnak előre, a BMW Stephane Peterhansel pedig megint defektet kapott. Ezúttal a német mezőnyből Nasser Al-Attijah érte el leggyorsabban a célt, megszerezve pályafutása tizedik szakaszgyőzelmét a Dakaron.

„Nehéz napunk volt. Gyorsan utolértük Carlos Sainzot, de lehetetlen volt leelőzni őt a por miatt. Úgy döntöttünk, nem vállalunk semmilyen kockázatot, inkább mögötte maradunk. Még 1’20-szal mögötte vagyunk, de nagyon örülök, hogy nyertünk ezen a különleges szakaszon. Mostantól valóban támadni fogok. Viszont azért, hogy elkerüljük a defektet, nem szabad annyit keresztbe csúsznunk. Tavaly hat defektünk volt. Idén viszont nagyon összpontosítok a vezetésemre, hogy elkerüljem a defektet és amennyire lehet, a pályán maradjak” – mondta az összetettben második Al-Attijah.  

Sainz nem volt boldogtalan a szakaszon elért második helye miatt, annál is inkább, mert továbbra is vezet az összetettben és egyre kevesebb veszélyt jelent rá a kilencszeres Dakar-győztes, Stephane Peterhansel. A BMW-s a tegnapi szakaszon ugyanis már 15 kilométer után kénytelen volt kereket cserélni, defekt miatt, amivel a hátránya már húsz perc fölé nőtt Carlos Sainzcal szemben, ez pedig egyre ledolgozhatatlanabbnak tűnik.

Szorul a hurok a Dakar-ralin 54


„Az elején valamelyik Volkswagennek gondja lehetett, mert hamar a porába kerültünk. Nagyon nehéz volt így autózni 20 km/órával, egyáltalán nem volt szél. Ezért inkább lemaradtunk, de 15 kilométer után defektet kaptunk” – mesélte Peterhansel. „Ezzel viszont kiestünk a ritmusból és az önbizalmunk is odalett az egész szakaszra. Nem a megfelelő tempóban hajtok ezen a puha, de sziklákkal tarkított talajon. Túl gyors vagyok. Az én hibám, nem a megfelelő sebességgel megyek. A dobogó, a 2., a 3., a 4., az 5. vagy a 8. hely az már mindegy, győzni jöttünk, de úgy tűnik, ettől nagyon messzire kerültünk, az biztos.”

Nemcsak emiatt lehet azonban igazán boldogtalan Sven Quandt, az X-Raid csapat vezetője, két autójától is búcsúzni kényszerült. Az még valamelyest elfogadható, hogy Orlando Terranova 200 kilométer után borult fel az egyik X3-assal a szakaszon, az már kevésbé, hogy Guerlain Chicherit egy versenyen kívül beiktatott teszten tette ugyanezt a MINI-vel.

Giniel de Villiers munkája is kezd kifizetődni, ő ugyan nem a leggyorsabb a mezőnyben, de folyamatosan gyors (tegnap 3. volt). Ezzel már csak 11 percre van Peterhanseltől, s ha így halad, a Volkswagen megismételheti tavalyi teljes sikerét, amikor nem engedtek mást a dobogóra.

Hasonlóan egyértelmű volt az utóbbi években a Kamaz-győzelem a Dakaron, nem úgy most. A cseh Ales Loprais sorozatban második szakaszgyőzelmét szerezte vasárnap, ezzel alig negyedórányira csökkentve lemaradását az összetettben. Már nem is a hatszoros győztes Vlagyimir Csagint kell legyőznie, hanem annak csapattársát, a versenyt eddig kétszer megnyerő Firdausz Kabirovot. Csagin továbbra is csak harmadik és ezúttal is lassabb volt Kabirovnál.


A 2011-es Dakar-rali eredményei a 7. szakaszt követően

Autósok:

Szakasz:
1. Nasszer al-Attijah, Timo Gottschalk (Volkswagen) 2:40:57 ó
2. Carlos Sainz, Lucas Cruz (Volkswagen) 1:20 perc hátrány
3. Giniel de Villers, Dirk von Zitzewitz (Volkswagen) 2:56 p. h.

Összetett:
1. Sainz 23:21:58 ó
2. al-Attijah 1:22 p. h.
3. Stephane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (BMW) 21:11 p. h.

Motorosok:

Szakasz:
1. Francisco López (Aprilia) 3:29:45 ó
2. Cyril Despres (KTM) 2:21 p. h.
3. Marc Coma (KTM) 3:45 p. h.

Összetett:
1. Coma 26:13:50 ó
2. Despres 7:24 p. h.
3. Lopez 18:27 p. h.

Kamionosok:

Szakasz:
1. Ales Loprais (Tatra) 2:23:43
2. Firdausz Kabirov (Kamaz) 05:03 p. h.
3. Vlagyimir Csagin (Kamaz) 14:05 p. h.

Összetett:
1. Firdausz Kabirov
2. Ales Loprais 16:22 p. h.
3. Vlagyimir Csagin 28:22 p. h.

Hétfőn az Antofagasta és Copiapo közötti 776 km-es szakasz vár a mezőnyre.